BMW eDrive: noul BMW 330e Sedan este lansat pe piaţă

0

Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piaţă. Acum, adăugarea unui sistem plug-in hybrid la portofoliul de soluţii de propulsie aduce o abordare suplimentară, orientată spre viitor a calităţilor principale ale noului sedan sport.

Cea mai nouă generaţie a tehnologiei BMW eDrive este combinată cu un motor pe benzină, cu patru cilindri, pentru a îmbunătăţi semnificativ calităţile sportive ale noului BMW 330e Sedan (a cărui lansare pe piaţa mondială are loc astăzi) şi furnizează o experienţă a condusului electric şi mai intensă.

Cu ocazia debutului la un model BMW, XtraBoost – disponibil standard – creştere puterea sistemului plug-in hybrid la un maxim de 292 CP. Reacţiile foarte rapide ale sistemului de propulsie evidenţiază caracteristicile de condus ale noului BMW 330e Sedan. În plus, autonomia sa electrică este mai mare cu peste 50% faţă de a predecesorului; 66 de kilometri pot fi parcurşi cu emisii locale zero. Consumul de combustibil şi emisiile au scăzut cu peste 15% faţă de nivelurile modelului anterior – la 1,9-1,6 l/100 km şi 43-37 g/km.

La noul BMW 330e Sedan, interacţiunea controlată inteligent între motorul electric şi cel termic atinge un nou nivel. Electrificarea trenului de rulare contribuie mai mult ca niciodată nu doar la eficienţa crescută, ci şi la o formă distinctivă de plăcere a condusului.

Sistemul plug-in hybrid reuneşte calităţile unui motor pe benzină, de 2,0 litri şi cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi putere de 135 kW/184 Cp cu talentele unui motor electric, care generează o vârf de putere de 83 kW/113 CP. Împreună, cele două surse de propulsie produc u cuplu maxim al sistemului de 420 Nm.

Premieră la noul BMW 330e Sedan: XtraBoost pentru performanţe dinamice maxime
O funcţie complet nouă – şi inclusă standard la noul BMW 330e Sedan – este XtraBoost, care dezvăluie automobilul în forma sa cea mai dinamică. Conducătorul poate acţiona rapid XtraBoost prin activarea modului SPORT cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control.

O apăsare energică a acceleraţiei eliberează un plus de 30 kW/40 CP peste puterea combinată de 185 kW/252 CP generată deja de combinaţia dintre motorul termic şi cel electric – iar XtraBoost se menţine pentru până la 10 secunde. Rezultatul este caracterul specific al trenului de rulare al BMW Seria 3 Sedan, care include (în premieră la un model hibrid de la BMW) o reacţie foarte sportivă, dar şi precisă a acceleraţiei, dar şi un program de schimbare specific pentru transmisia Steptronic cu opt trepte, inclusiv downshift de frânare a motorului.

XtraBoost, cu impact instant, oferă o experienţă a acceleraţiei semnificativ mai intensă decât cea pe care o poate oferi un automobil cu propulsie convenţională de putere comparabilă. De exemplu, când conducătorul apasă brusc pedala de la 20 km/h, noul BMW 330e Sedan accelerează în mai puţin de o secundă cu aproape de două ori vigoarea unui automobil propulsat doar de un motor termic. În doar trei secunde, se realizează un avans de o lungime de maşină. XtraBoost poate fi accesat şi cu bateria de înaltă tensiune la o încărcare minimă, precum şi la kickdown şi cu maneta schimbătorului în poziţia M sau S.

Noul BMW 330e Sedan sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde spre o viteză maximă de 230 km/h. Experienţa de condus este acompaniată de o notă a sistemului de propulsie specifică modelului şi plină de emoţie, care se regăseşte şi la interior. Astfel, noul BMW 330e Sedan îşi prezintă cu vivacitate latura sportivă şi dinamică, combinată cu calităţile dovedite ale unui automobil plug-in hybrid.

Condus pur electric la viteze de până la 140 km/h
În modul de condus HYBRID, noul BMW 330e Sedan poate atinge viteze de până la 110 km/h cu propulsie exclusiv electrică – o creştere de 30 km/h faţă de predecesor. Iar modul ELECTRIC deschide uşa pentru condus fără emisii locale până la 140 km/h – anterior până la 120 km/h. Dotările standard specifice hibrizilor ale noului BMW 330e Sedan includ protecţie acustică pentru pietoni. Când se conduce doar cu energie electrică, un sistem de difuzoare exterioare generează o acustică inconfundabilă creată special pentru modelele BMW electrificate. La viteze reduse, nota personalizată a sistemului de propulsie exudă prezenţă sonoră, fără a afecta confortul acustic al celor de la bord.

Motorul electric al noului BMW 330e Sedan este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte, economisind astfel spaţiu. Designul inteligent permite versiunii specifice hibrizilor a transmisiei să fie mai lungă cu doar 15 milimetri faţă de variantele cu propulsie convenţională ale noului BMW Seria 3 Sedan. Obţinerea puterii prin intermediul generării energiei la frânare, unde motorul electric joacă rolul unui generator, este foarte eficientă. Energia electrică transmisă bateriei de înaltă tensiune fie în acest mod, fie prin alimentare de la reţeaua electrică alimentează circuitul 12V de la bord. Astfel, surplusul oferit de generatorul acţionat de motorul termic este folosit în funcţie de cerinţe şi contribuie la îmbunătăţirea eficienţei generale a sistemului.

Cu o capacitate energetică brută de 12,0 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune a noului BMW 330e Sedan permite o creştere a autonomiei electrice de peste 50% faţă de modelul anterior – la 59-66 kilometri. Consumul mixt de energie electrică al noului BMW 330e Sedan este 15,4-14,8 kWh/100 km.

Acumulatorul de înaltă tensiune al noului BMW 330e Sedan este montat sub scaunele din spate, în timp ce rezervorul de benzină este deasupra punţii spate. Aceasta înseamnă că abilităţile cargo ale modelului plug-in hybrid sunt foarte puţin reduse, iar capacitatea de încărcare de 375 de litri poate fi extinsă la nevoie datorită divizării/rabatării spătarului banchetei în raport 40:20:40.

Cititi si BMW 530e Sedan: autonomie electrică mai mare, emisii CO2 mai puţine

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele