Bridgestone Europe achiziționează TomTom Telematics pentru 900 MIL. euro

Dinu Alexandru

TomTom Telematics, o divizie a companiei TomTom, lider european în domeniul soluțiilor digitale pentru administrarea flotelor, cu o puternică platformă de date, va fi preluat de Bridgestone Europe.

Tranzacția creează un centru de putere în materie de soluții pentru administrarea flotelor în EMEA bine poziționat pentru a propulsa noi modele digitale de business pentru asigurarea mobilității la nivel comercial și individual.

Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), o subsidiară a Bridgestone Corporation în EMEA, a încheiat un acord cu TomTom pentru achiziționarea diviziei de telematică a acesteia, pentru suma de 910 milioane de euro, în numerar.

Tranzacția va fi încheiată între cel mai mare producător de anvelope și produse din cauciuc din lume și cel mai mare furnizor de soluții digitale pentru administrarea flotelor din Europa, creând cea mai mare platformă de date pentru vehicule conectate.

TomTom Telematics va ajuta Bridgestone să avanseze în demersul său de a deveni lider în soluții de mobilitate în regiune, în timp ce ofertele celor două companii combinate îi vor permite Bridgestone să își extindă baza de clienți pentru anvelope și soluții. În plus, accesul la date va consolida dezvoltarea și testarea virtuală a anvelopelor de către Bridgestone, precum și inovația conectată în domeniul anvelopelor, cu beneficii pentru toți clienții, inclusiv OEM.

Noile mega-trenduri la nivel social, economic și tehnologic schimbă industria automobilelor, viitorul aparținând vehiculelor conectate, autonome, partajate și electrice. În acest context, Bridgestone a identificat soluțiile digitale de mobilitate și soluțiile de gestionare a flotelor ca fiind o prioritate strategică. Acest aspect este întărit de importanța tot mai mare acordată flotelor, spre deosebire de vehiculele deținute individual, pentru transportul de persoane și marfă. Cererea tot mai mare în industria transporturilor înseamnă că proprietarii și administratorii de flote trebuie să maximizeze productivitatea și să minimalizeze costul total de proprietate mai mult ca oricând.

Citeste si...  Ion Iliescu încă crede în teroriști la Revoluția din 89

Această nouă investiție continuă demersurile făcute anterior de Bridgestone pentru a-și îmbunătăți capabilitățile digitale în EMEA. În mod specific, compania a creat capabilități de colectare de date de la senzori, platforme de date și statistici. Au fost lansate astfel mai multe soluții și aplicații digitale, precum Tirematics, Mobox, FleetPulse și Bridgestone Connect.

TomTom Telematics, lider al unei industrii cu o creștere de două cifre, este un partener strategic perfect pentru Bridgestone deoarece deține o bază de utilizatori solidă și în creștere, cu 860.000 de vehicule, dintre care peste două treimi sunt comerciale. Deține un sistem personalizat de ieșire pe piață și o ofertă digitală premium, care include WebFleet și NextFleet. Tehnologiile de bază solide bazate pe analiza datelor se folosesc de o platformă deschisă, scalabilă, sigură și bazată pe cloud.

Gestionează în medie peste 800 de milioane de poziții GPS, 3,3 milioane de curse și recepționează 200 de milioane de mesaje pe zi.Platforma le permite clienților, precum flote comerciale, companii de leasing sau flote corporative, să își eficientizeze operațiunile. Face posibile și parteneriatele cu OEM, de exemplu, datorită experienței de conducere îmbunătățită. Echipa de conducere a TomTom Telematics a reușit să își extindă constant baza de clienți și să mențină profitabilitatea an după an.

 


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *