BTL-ul şi campaniile In Store din România au un nume – Al Kamara

0

Al Kamara, principalul “vinovat” al campaniilor de promovare “In Store” din marele hipermarketuri din România, a ajuns la un business de peste  2,5 milioane de euro.

Povestea lui a început la sfârşitul anilor ’90, după venirea lui în România, când a început să importe robe şi toci pentru absolvenţi, din SUA.

„În primii doi ani, am vândut astfel de produse către licee. De altfel, conceptul eu l-am introdus. Am importat robe, toci din SUA, am lucrat cu licee precum Coșbuc, Sava etc. Evident, a trebuit să ne diversificăm asta era doar o afacere de sezon. Practic, de acolo am început”, povesteşte Al Kamara, CEO şi fondator Wave Division.

Originile BTL-ului din România

La începutul anilor 2000, Al Kamara vindea pagere şi se ocupa cu organizarea evenimentelor de absolvire, neştiind că 12 ani mai târziu acestea îl vor ajuta să devină milionar.

Treptat a început să organizeze evenimente mari pentru branduri cunoscute ca: McDonald’s, Nike sau Unilever, urmând să dezvolte primul proiect de tip “In Store” din România. Prin acest prim proiect s-a făcut recunoscut la nivel naţional, urmând să dezvolte o agenţie de acest tip, cu peste 40 de angajaţi.

Cert e că în publicitate, dacă vrei o campanie de succes, trebuie să investești. Noi avem un business aparte, iar ROI-ul e diferit și funcționează și după ce campania s-a terminat. Discuți cu un client din magazin, poate nu cumpără atunci, dar va cumpăra după. Noi ne-am creat niște mecanisme care ne ajută să facem treabă mai ușor și avem oameni foarte bine pregătiți”, mai spune Al Kamara.

Piaţa de advertising în 2017

„Piața e în continuare jos, sunt proiecte pe care pur și simplu le refuzăm pentru că ar însemna muncă degeaba. Bugetele nu au crescut, neapărat, dar se solicită diversificarea alocărilor. Și e normal. Problema e că au apărut multe firme de apartament, cu unul sau doi angajați care cer prețuri mici, altele sunt costurile și nevoile la companiile mici. Și eu am început așa, ce să zic, într-o cameră subînchiriată și un IBM alb negru”

Începutul lui 2017 în advertising a început cu un handicap, din cauza evenimentelor provocate de guvern, însă Al vede o redresare a pieţei pe parcursul anului. O altă problemă ar mai fi şi apariţia noilor agenţii de publicitate mici, de apartament, fondate de oameni care au plecat din agenţii mari.

Unii compară mere cu mere, ci mere cu pere. Eu am 40 de angajați, am depozite, am o logistică, toate sunt costisitoare, la mine costul e altul, în raport cu o firmă cu doi angajați. Și, evident, și rezultatul e altul. Iar negocierile astea, în care sunt invitate cinci-zece agenții sau și mai multe, creează probleme la venituri. Plus, că există companii care cheamă agențiile la pitch doar ca să vadă care mai sunt tendințele din piață. Și blochezi oameni, lucrezi la proiecte, ai costuri… Uite, eu am proiecte lansate în pitch-uri de 800.000 de euro în primele câteva luni și deocamdată nimic”, încheie Al Kamara.

Sursa: Business Cover

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele