Bulgaria cere UE acceptul pentru a elimina accizele la electricitate şi gaze naturale

2

Bulgaria, afectată de creşterea preţurilor la energie, va cere săptămâna viitoare Comisiei Europene să-i permită să elimine accizele la electricitate şi gaze naturale, pentru a-şi proteja economia, a anunţat vineri Guvernul, transmite Reuters.

Peste 90% din gazele naturale importate de Bulgaria sunt din Rusia. Săptămâna trecută, Gazprom a oprit complet livrările de gaze naturale în Polonia şi Bulgaria, în absenţa plăţilor în ruble de la cele două ţări pentru livrarea combustibilului.

Sofia a reuşit să-şi asigure livrări alternative din Grecia şi deocamdată nu a tăiat livrările către clienţi, dar companiile şi-au exprimat îngrijorarea că preţul gazelor ar putea fi majorat cu 20% – 30%.

Costul electricităţii în Bulgaria este în creştere din toamna anului trecut, determinând Guvernul să îngheţe preţurile pentru gospodării şi să furnizeze compensaţii companiilor.

În urma creşterii preţurilor la energie, inflaţia a urcat în martie la 12,4%, cel mai ridicat nivel din iulie 2008. Luna aceasta autorităţile vor să adopte măsuri pentru atenuarea presiunilor inflaţioniste.

Principalele organizaţii de afaceri din Bulgaria, îngrijorate de noua creştere a preţului gazelor, au cerut Executivului să găsească metode pentru reluarea discuţiilor cu Gazprom şi extinderea compensaţiilor pentru majorarea preţurilor la energie.

Surse UE au declarat pentru Reuters că Bulgaria a cerut excepţii de la planificatul embargou al UE asupra petrolului rusesc, deoarece rafinăria Lukoil Neftochim Burgas, cel mai mare furnizor de combustibil, procesează ţiţei rusesc. Dar UE nu a oferit concesii Bulgariei, susţin sursele.

Conform propunerii iniţiale, prezentată miercuri de Executivul comunitar, companiile europene ar fi trebuit să înceteze să mai ofere servicii de shipping, brokeraj, asigurări şi finanţare pentru transportul petrolului rusesc la nivel global, la o lună după adoptarea noilor sancţiuni, mai notează sursa citată de Agerpres.

Pentru a intra în vigoare, cel de-al şaselea pachet de sancţiuni propus de Comisia Europeană va trebui să fie aprobat de toate cele 27 de state membre.

CITEȘTE ȘI CEO Wizz Air: „Tarom și Blue Air se îndreaptă spre eșec, spre faliment”

2 comentarii

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele