AdePlast – capacitate nouă de producție în Ungaria sau Austria

0

AdePlast, compania deținută de antreprenorul Marcel Bărbuț, vrea să cumpere o capacitate de producție în Ungaria sau Austria pentru a susține cererea venită de pe piețe occidentale.

„Anul acesta cifra de afaceri a crescut cu 17% la 9 luni, și estimăm vînzări totale de peste 90 de milioane de euro, din care 7%-8% reprezintă export. De altfel, fabrica pe care o construim la Ișalnița, lângă Craiova, va deservi și piețele din Bulgaria, Serbia, Muntenegru, parțial Ungaria, de unde avem cerere foarte bună”, spune Daniel Stăncescu, CEO AdePlast.

Compania va investi în jur de 20 de milioane de euro în noua fabrică, unde va produce mortare uscate, adezivi și polistiren.

„Vom angaja acolo circa 80 de oameni, care se vor alătura celor 363 de angajați pe care-i avem acum. Să vedem, noi credem că-i găsim, deși acolo Ford face angajări și va mai apărea și fabrica americanilor de la Cummins”, arată Stăncescu.

CEO-ul AdePlast spune că producătorul de materiale de construcții are o retenție bună a angajaților și nu se confruntă cu probleme mari în ceea ce privește păstrarea angajaților.

Afacere de proximitate

“Filosofia noastră de business are ca unul dintre criterii proximitatea. Am plecat strategic, din Oradea, am continuat cu Ploieștiul, pentru că e aproape de București, până una-alta acolo se dă ora exactă în business. De acolo, ne-am extins la Roman, pentru a acoperi zona Moldova și Chișinău. Craiova a venit firesc, pentru e cerere și din sud, iar fabrica din Ploiești e aproape sufocată”, explică Daniel Stăncescu.

De la Craiova va fi satisfăcută și piața din Bulgaria, unde compania e deja prezentă, iar exportul a crescut cu 188% acolo, iar pe total, exportul a crescut cu 200%.

VEZI SI: Marcel Bărbuț, AdePlast: „Banii la bancă sunt atât de ieftini, încât nu are rost să apelezi la finanţarea prin Bursă”

AdePlast vinde în Bulgaria termosisteme, vopsele, mortare uscate. La Craiova se va produce și pentru piețele din Serbia și Muntenegru.

De asemenea, potrivit lui Stăncescu, meseriașii români plecați în străinătate, au devenit ambasadori ai companiei și și-au convins angajatorii să cumpere produse AdePlast pe piețe precum Italia, Spania, Germania, Austria.

„Vindem prin magazinele DIY, care asigură cam 30% dintre livrări, 55% prin distribuitori și restul sunt firme de construcții și dezvoltatori. Din păcate firmele de construcții au mai puțin de lucru în ceea ce privește reabilitarea termică. Au fost doi ani 2015 și 2016, în care s-a lucrat bine, anul acesta însă lucrurile merge slab. Și mai sunt doar doi ani până în 2020, când directiva 20-20-20 ajunge la termen și riscăm să primim o amendă de 15.000 de euro pe zi, cum au primit ungurii”, susține CEO-ul AdePlast.

Vezi continuarea interviului in Business Cover…

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele