Coca-Cola a crescut în România cu 20%

Stefan Alexiu

Companiile Coca-Cola care acționează în România, Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, au generat o o cifră de afaceri însumată de 519 milioane de euro în 2021, cu peste 20% mai mare în comparație cu anul anterior.

 

Cele două companii Coca-Cola susțin direct și indirect 18.800 de locuri de muncă.

Prezentă în România de 31 de ani, Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi.

Vezi și Coca Cola a lansat, în premieră, 3 branduri de băuturi alcoolice

Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață. Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.

Contribuție în creștere la economia românescă

Activitatea Coca-Cola în România include numeroși parteneri pe lanțul de valoare, de la fermieri care furnizează ingrediente pentru produse, furnizori de etichete, materie primă și ambalaje, tehnologie și echipamente, firme de consultanță și publicitate, la transportatori, distribuitori și parteneri comercianți.

85% dintre furnizorii Coca-Cola sunt companii românești. Coca-Cola are 83.000 de clienți, din comerțul modern, tradițional și HoReCa.

• În 2021, valoarea adăugată susținută de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în economia românească a fost de 519 MIL euro (echivalentul a 0.22% din PIB), în creștere cu 20% față de anul precedent.
• Contribuția directă prin salariile și taxele plătite, de către Sistemul Coca-Cola în România, a fost de 80 MIL euro.
• În 2021, românii au cumpărat produse din portofoliul Sistemului Coca-Cola în valoare de 885 milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit pentru acestea, 59 de cenți rămân în economia locală, comparativ cu 56 cenți, în 2020.

Citeste si...  Coca-Cola și Pepsi îşi suspendă total sau parțial activitatea în Rusia

În 2021, investițiile în dezvoltarea capacității de producție, a operațiunilor locale și achiziții de echipamente ale Coca-Cola în România s-au ridicat la suma de 37,5 milioane de euro.

Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.

Venituri mai mari pentru bugetul de stat

Taxele plătite în 2021 către bugetul de stat reprezintă cea mai mare componentă a valorii adăugate susținute de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în România, respectiv 229 MIL euro.

• Valoarea taxelor plătite direct de către Sistemul Coca-Cola s-a ridicat la 39 MIL euro.
• Contribuția indirectă, prin taxe plătite de furnizori, parteneri și furnizorii acestora, s-au ridicat la 190 MIL euro.

Mai multe locuri de muncă susținute în 2021

În 2021, echipele Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajați. Activitatea Sistemului Coca-Cola susține, însă, un număr mai mare de locuri de muncă, respectiv 18.800, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii și transporturi pe întregul lanț de valoare.

• 18.800 locuri de muncă generate direct și indirect de Sistemul Coca-Cola echivalează cu 0,24% din totalul angajaților din România, față de 0.20% în 2020.
• Numărul locurilor de muncă susținute indirect de Sistemul Coca-Cola în România este de 17.271.
• Fiecare loc de muncă în cadrul Sistemului Coca-Cola susține alte 11 locuri de muncă în România.

“De 31 de ani, construim în România mai mult decât o afacere de succes: suntem un partener implicat, consecvent și de încredere pentru mediul de afaceri și comunitate. În calitate de lider al industriei locale de băuturi, suntem conștienți de rolul nostru și de impactul pe care operațiunile companiei îl generează la nivelul societății românești. Lucrăm alături de partenerii noștri și, doar împreună, putem să creăm premisele pentru un viitor sustenabil. Investim constant în dezvoltarea capabilităților oamenilor și ne dorim parteneriate solide cu clienții, astfel încât să oferim consumatorilor noștri băutura potrivită pentru fiecare ocazie de consum, 24/7”. – Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România.

Citeste si...  Coca-cola a dezvăluit cât de mult plastic folosește pentru producerea recipientelor: trei milioane de tone pe an

”Rolul băuturilor pe care le oferim este de a fi parte din momentele de bucurie a milioane de români. Tot astfel, ca business, ne propunem să contribuim la dezvoltarea comunității în care suntem prezenți, alături de întregul ecosistem economic implicat în activitatea noastră. Băuturile și campaniile de marketing sunt doar partea vizibilă a activității pe care o desfășurăm pe plan local. Dar cifrele din spatele lor confirmă angajamentul nostru puternic de a crește alături de România, de comunitatea și oamenii de aici.” – Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România.


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *