Compania americană Coca-Cola a cheltuit peste 8 milioane de euro în Franţa pentru a influenţa anumiți medici şi oameni de ştiinţă din domeniul sănătăţii, conform unei anchete publicate de cotidianul Le Monde.
Conform cotidianului, obiectivul Coca-Cola este de a deturna atenţia publică de la efectele nocive pe care sucurile şi alte băuturi îndulcite le au asupra sănătăţii.
„Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experţi şi diverselor organizaţii medicale, dar şi sportive sau organizatoare de evenimente”, scrie Le Monde, adăugând că „în Franţa, la fel ca şi în alte părţi ale lumii, aceste finanţări ţin de comunicare sau de pura sponsorizare şi nu de desfăşurarea unor studii ştiinţifice autentice.”.
Conform publicaţiei franceze, totul porneşte de la o anchetă asupra lobby-ului făcut de compania multinaţională, publicat în 2015 de New York Times. În faţa scandalului, Coca-Cola a promis transparenţă şi a publicat pe site-ul său de internet numele experţilor şi listele de activităţi pe care le-a finanţat în SUA. „În Franţa, insistenţele ONG-ului Foodwatch au constrâns Coca-Cola să publice aceste date în aprilie 2016”. Aceste date actualizate, au fost examinate de jurnaliştii de la Le Monde.