Compania care dirijează traficul aerian, ROMATSA, caută soluții ca să reziste până în februarie

0

Rămasă încă din august fără încasările din activitatea de rută ca urmare a blocării conturilor sale de către frații Micula, ROMATSA, regia care dirijează toate zborurile efectuate de aeronavele românești și străine în spațiul aerian național, se pregătește să vândă din titlurile de stat pe care le deține și care în mod normal ar avea scadența în 2021, potrivit unor surse G4Media.

 

Scopul este de a mai face rost de bani până când Guvernul găsește o soluție care să ducă la redresarea financiară a regiei ajunsă victimă colaterală în războiul dintre statul român și controversații oameni de afaceri.

Frații Micula au blocat în urmă cu 4 luni conturile ROMATSA în contul unei datorii în valoare de circa 395 de milioane de euro pe care statul român trebuie să le-o achite. Suma blocată va ajunge la 58 de milioane de euro, adică în jur de 278 de milioane de lei, la final de decembrie, potrivit unor informații obținute de G4Media.

 

Aceștia sunt bani plătiți de companiile aeriene pentru serviciile de dirijare și informare în perioada august – decembrie 2019 la care ROMATSA nu are acces.

 

Ca să acopere din golul lăsat de neîncasarea tarifelor de rută, ROMATSA va vinde în perioada următoare titluri de stat în valoare de circa 30 de milioane de euro (aproximativ 143,37 milioane lei, n.red.). În conturile Regiei vor ajuge în zilele următoare alte circa 27 de milioane de lei, bani pe care statul român trebuie să-i plătească pentru serviciile de dirijare din ultimii trei ani a zborurilor care sunt exceptate de la plata taxelor, vorbim aici în principal de zborurile NATO.

Sursele G4Media estimează că astfel ROMATSA va rezista financiar până la începutul lunii februarie a anului viitor.
Asta nu înseamnă, însă, înlăturarea pericolului pierderii de către ROMATSA a dreptului de a dirija avioanele care tranzitează spațiul aerian național sau care aterizează sau decolează de pe teritoriul României ca urmare a faptului că nu poate face dovada viabilității financiare în 2020.

O astfel de decizie de retragere a certificării ar putea fi luată de către Autoritatea Aeronautică Română oricând. G4Media a transmis o solicitare către AACR, însă până la ora redactării acestui material nu am primit niciun răspuns.

Potrivit Libertatea, dacă s-ar închide pentru o singură lună spațiul aerian al României, aproximativ 28.000 de curse aeriene ar fi anulate.

Citește și: ROMATSA are un nou director general

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele