Condițiile din bucătăriile cluburilor ”de fițe” sunt uneori ”multe nereguli”

0

Condiţiile din bucătăriile cluburilor “de fiţe” trebuie să fie la standarde foarte ridicate, însă, uneori, controalele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) au descoperit lucruri şocante în aceste locuri, a declarat directorul general al instituţiei, Paul Anghel.

Unul dintre patronii prezenţi la eveniment a catalogat drept abuzivă măsura adoptată joia trecută de inspectorii ANPC privind oprirea temporară a activităţii a două cluburi din Mamaia – Breeze și Fratelli – , argumentând că, pe baza aceloraşi standarde aplicate de ANPC, cherhanalele de pe plaja Corbu “ar trebui arse din temelii”.

Povestea închiderii cluburilor

Directorul general al ANPC a apărat măsura opririi temporare a activităţii celor două cluburi, argumentând că acest tip de sancţiune este printre cele mai blânde posibile.

El a apreciat că cluburile “de fiţe” trebuie să aplice în bucătăriile proprii standarde de calitate foarte ridicate, însă inspectorii ANPC au descoperit multe nereguli la cele două cluburi din Mamaia, ca şi în cluburi din Bucureşti.

“Din perspectiva a ceea ce se întâmplă în spate, în bucătărie, am aşteptarea ca în momentul în care e un club de fiţe şi ceea ce se întâmplă în bucătărie să fie la nişte standarde foarte ridicate.

Din nefericire, există situaţii şi aici în Bucureşti şi acolo (pe litoral, n.r.), la cluburile de fiţe, existau produse aflate în afara datei-limită de consum, cu data durabilităţii minimale expirate, existau produse neetichetate, existau produse cu modificări organoleptice, marea majoritate a preparatelor din carne erau congelate, decongelate şi recongelate şi aşa mai departe. În momentul în care se oferă clienţilor, sigur că arată bine, dar ce e în spate trebuie verificat. E foarte simplu să zicem că am mâncat acolo şi e foarte frumos, e foarte bine. Şi eu am mâncat în foarte multe locuri, a fost foarte bine şi după aia, când colegii mei s-au dus acolo, au descoperit anumite lucruri de care cu toţii ne-am şocat şi ni s-a părut că sunt nelalocul lor.

Deci, din această perspectivă, abordarea (la Fratelli şi Breeze, n.r.) cred că a fost mai mult decât umană, mai mult decât în ideea de prevenţie şi consiliere şi mai puţin de abuz, aşa cum dumneavoastră aţi pronunţat”, i-a răspuns Anghel.

Acesta a susţinut că acele nereguli care pun în pericol sănătatea sau viaţa consumatorilor nu pot fi încadrate în Legea prevenţiei – care ar permite firmei verificate să evite sancţiunile aspre.

Ce s-a întâmplat la Mamaia

Două cluburi din Mamaia au fost închise azi-noapte, în urma unor controale. Alte 3 au fost amendate.

Cinci cluburi au fost verificate de Protecția Consumatorului. Trei dintre ele au fost amendate cu 40.000 de lei.

Unui club i-a fost închisă bucătăria pentru că au fost descoperit multe nereguli, iar unui alt club i-a fost suspendată activitatea – bucătărie, bar și plajă, pentru că nu erau respectate regulile de distanțare.

Este vorba despre Breeze și Fratelli, unul dintre ele având în administrare și o zonă de plajă, arată Protecția Consumatorului.

Aceste unități pot fi redeschise doar după ce sunt rezolvate problemele descoperite de Protecția Consumatorului, iar verificările vor fi făcute de comisari ANPC care trebuie să își dea acordul pentru redeschidere.

Ce au descoperit inspectorii

Potrivit unui comunicat de presă, cele mai importante abateri întâlnite de comisarii ANPC, în timpul controlului sunt:

  • comercializarea înghețatei cu data limită de consum depașită,
  • comercializarea preparatelor culinare cu eticheta care indica data de preparare cu o zi sau două în urmă,
  • comercializarea preparatelor culinare fără etichete cu elemente de identificare,
  • utilizarea sosurilor producție proprie păstrate în recipienți reutilizați de băuturi răcoritoare,
  • utilizarea bureților de sârmă,
  • utilizarea unei camere de gheață complet neigienizată,
  • lipsa de informare a consumatorilor cu privire la produse preparate care provin din produse decongelate.
  • schimbarea termică a stării produselor față de cea indicată de producător
  • utilizarea unor recipiente din plastic, email sau cuțite, fără destinație pentru alimentație publică
  • utilizarea unor vitrine de frig neigienizate, cu grătare și ventilație ruginite, chedere deteriorate și cu urme de mucegai
  • prezența tavanului cu fante decupate din care pot cădea diverse impurități în preparatele culinare
  • lipsa coșurilor de gunoi cu acționare la picior
  • lipsa graficului de temperatură pe frigidere și lipsa graficului de schimbare ulei la sistemele de gătit
  • existența muștelor și lipsa dotării cu aparate împotriva insectelor
  • utilizarea unui spațiu de vânzare și depozitare la bar complet neigienizat
  • depozitarea băuturilor răcoritoare direct pe paviment
  • utilizarea de topping pentru diverse sortimente de băuturi fără data deschiderii menționată pe etichetă și depozitate în razele soarelui
  • închrierea șezlongurilor neigienizate și pătate
  • lipsa afișării regulamentului de plajă la loc vizibil, scris cu caractere foarte mici, greu lizibil
  • comercializarea preparatelor aflate în camera de frig si în frigiderul din interiorul bucătăriei fără elemente de identifcare și caracterizare
  • utilizarea unor mese de lucru ruginite acoperite cu blat exfoliat și cu pereți laterali mucegăiți
  • existența unei guri de aerisare a hotei de bucătărie neacoperită și a grilajului ventilatoarelor plin cu praf.

Guvern: 70.000 lei nerambursabili pentru eficientizarea energetică a locuinței

Pandemia vindecă stratul de ozon al Pământului

Câți bani aduc în economie organizatorii de festivaluri și cum îi ajută Guvernul să treacă peste un an de oprire totală a activității

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele