Constantin Petrescu – Director General Toyota Ploieşti- ne-a vorbit despre provocările pieței auto din ultimii doi ani, perioadă marcată de pandemie, dar și despre planurile legate de viitor. Arena Auto, compania din Ploieşti care comercializează autovehicule Toyota, este o afacere care are deja 22 de ani vechime.
– Cum a mers compania în pandemie: mașini vândute, clienți service …?
– Situația pandemică globală a avut repercusiuni și în plan local, cu precădere în cursul anului 2020, când s-au depus eforturi însemnate pentru a menține afacerea la niște parametri economici apropiați de aceia ai anului 2019, aceasta în condițiile în care domeniul comercializării și întreținerii autovehiculelor fiind, prin natură sa unul ce presupuune un grad ridicat de relaționare umană directă, recurgerea la alternative online a funcționat numai parțial.
– Ce cifra de afaceri ați realizat în 2021?
– Cifra de afaceri a anului 2021 a fost de 42.235.448 lei.
– Ați investit în companie de la începutul pandemiei și până în prezent?
-În contextul pandemiei, caracteristica generală a comportamentului de business a fost prudență.
Investițiile cele mai însemnate au fost acelea de promovare a companiei pe diverse canale online și offline, propunându-ne astfel să identificăm, pe de o parte, soluții de a rămâne alături de clienții noștri, iar, pe de altă parte, să oferim opțiuni valide pentru potențialii clienți, în contextul noilor realități economice și sociale.
– Cum s-a modificat dinamica pieței în 2022?
– După un an 2020 dificil, anul 2021 a marcat o ușoară revenire. Trendul ascendent a continuat si in primele doua luni ale 2022, din păcate din în martie trendul a fost descrescător. Piața este foarte volatilă in acest moment, influențabilă de mulți factori. Totuși, în primele patru luni ale anului piață auto din România a crescut cu 27 % față de aceeași perioada anului trecut. Evoluția pozitivă a pieței la nivel național se reflectă și la nivelul pieței locale.
– Estimați creșteri, pe ce segmente?
– Creșterile pieței auto în România în primele patru luni ale lui 2022 se datorează autoturismelor, preponderent, segmentului B și segmentelor SUV-urilor. Cât privește brandul Toyota, principalii generatori de performanță la nivel național sunt segmentele C ( Corolla lider în segment ), C-SUV ( Toyota C-HR lider în segment ) și D-SUV ( RAV 4 locul 3 în segment ). Local, afacerea a înregistrat creșteri în primele trei luni ale anului, aspect ce însă nu s-a mai concretizat în lunile următoare, estimatul pentru perioada următoare fiind greu de stabilit în contextul general complex pe care îl traversăm actualmente.
– Care este cea mai vândută mașină?
– Considerată cel mai vândut model al tuturor timpurilor la nivel global, Toyota Corolla rămâne și în piață locală bestseller.
– Câți angajați aveți în prezent, aveți în vedere extinderi?
– În prezent, în echipa companiei noastre, se regăsesc 33 de persoane. Dorința de a continua să performăm și de a răspunde cât mai prompt așteptărilor clienților noștri ne determină să luăm în calcul cooptarea în cadrul echipei, până la finalul anului în curs, a minim doi colegi.
– Cum vedeți evoluția clasic / hibrid / electric?
– După cum este de notorietate, Toyota a fost un deschizător de drumuri în domeniul tehnologiei hibrid și este astăzi un lider în materie de electrificare. În România, la acest moment, clientul poate alege între 12 modele Toyota Hybrid, disponibile în segmente auto diferite. Lucrurile merg însă mai departe, , brandul Toyota propunându-și, la nivel global, să ofere soluții de mobilitate pentru fiecare. mEste unul dintre motivele pentru care sunt dezvoltate tehnologii care să vină în întâmpinarea acestui deziderat, noile modele Aygo X ( în zona modelelor cu motorizare convențională ) și revoluționarul b Z 4 X ( pe zona full electric) dovedind cu prisosință acest lucru.