”Constructor în România”: 17 trenuri de metrou noi de la Alstom / Reluarea lucrărilor la metroul spre Otopeni

Metroul a repornit către Otopeni, dă asigurări Grindeanu

1

Primul tren nou va circula pe Magistrala 5 de metrou spre sfârşitul acestui an – începutul anului viitor, iar pe parcursul lui 2023 vor fi livrate toate cele 13 trenuri contractate cu Alstom, a anunţat, joi, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş în cadrul conferinței ”Constructor în România”.

 

„Pentru Magistrala 5 Râul Doamnei – Eroilor avem un contract semnat cu Alstom pentru 13 trenuri noi de metrou. Contractul prevede şi o opţiune de a achiziţiona suplimentar alte 17 trenuri de metrou, în funcţie de asigurarea finanţării, pe care noi o vom identifica. Primul tren preconizăm să vină spre sfârşitul acestui an sau începutul anului 2023, dar în 2023 vor fi livrate toate cele 13 trenuri până la sfârşitul anului”, a spus Miclăuş, la conferinţa „Constructor în România”.

Vezi și Magistrala 5 de metrou primește trenuri noi de la Alstom

Metrorex a atribuit Alstom un contract pentru un total de până la 30 de trenuri Metropolis ce vor circula pe noua Magistrală 5, conform unui comunicat al producătorului, publicat pe site-ul său pe 3 noiembrie 2020. Acestea vor fi livrate în două tranşe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri depăşeşte 100 de milioane de euro.

Acest contract poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

„Primul tren va fi livrat în mai puţin de 29 de luni şi va circula pe prima secţiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat după omologarea primei unităţi, urmând ca lotul opţional de 17 unităţi să fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucureştean”, se spune în comunicatul companiei Alstom.

Trenurile vor avea şase vagoane şi 216 locuri fiecare.

Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configuraţii. Printre cei 60 de clienţi din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney şi Montreal.

Metroul a repornit către Otopeni, dă asigurări Grindeanu

Lucrurile pe Magistrala M6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) au fost reluate, am avut discuţii cu ambasadorul japonez, însă acea sincopă de câteva luni ne-a pus într-o situaţie neplăcută, care nu ne face cinste, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Vezi și Care este prețul abonamentelor comune STB, metrou și tren Gara de Nord-Otopeni

Şeful de la Transporturi a făcut referire la decizia fostului ministru Cătălin Drulă care a considerat că nu se justifică, din punct de vedere al rentabilităţii, existenţa liniei de metrou Tokyo – Otopeni, care făcea legătura între complexul comercial Băneasa şi aeroport, deoarece ar străbate zona cu cea mai scăzută densitate a populaţiei din Bucureşti.

„Pe M6 lucrurile au fost reluate. Am avut acea sincopă, care a fost depăşită, nu comentez şi nu o să auziţi de la mine nici de rău nici de bine de priorităţile pe care le-au avut predecesorii mei. Nu mă interesează acest lucru. Când preiei un minister, îl preiei şi cu bune şi cu rele. Dacă nu vrei, nu te duci. Unul dintre predecesori a considerat că nu era fezabil şi nu era prioritate, cu toate deal-urile pe care, să zicem, le-am făcut de mulţi ani cu finanţările japoneze şi aşa mai departe. S-a revenit şi s-a şi semnat o parte, cred că în urmă cu câteva zile, dar voiam să clarific faptul că am revenit şi că totuşi acea sincopă de câteva luni ne-a şi pus într-o situaţie neplăcută. Dincolo de lungimea acestui agreement de finanţare cu Japonia ne-a şi pus într-o situaţie, eu zic, care nu ne face cinste. Am reluat, am avut discuţii cu ambasadorul japonez, mi-am cerut scuzele de rigoare, am intrat în această zonă. Pare că avem, aşa, o problemă când discutăm cu Japonia, că au mai fost predecesori de-ai mei în altă funcţie care au fugit de la vizita cu premierul Japoniei. Am reintrat cu toată forţa în acest program”, a afirmat Grindeanu, la conferinţa „Constructor în România”.

1 comentariu

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele