Cum alergarea îți schimbă corpul

3
(Credit imagine: Getty)

Te întrebi cum alergarea îți schimbă corpul? Atleții de anduranță văzuți la Jocurile Olimpice sunt dovada vie că alergarea obișnuită poate avea un impact semnificativ asupra corpului tău.

 

Indiferent dacă îți faci exercițiile folosind una dintre cele mai bune benzi de alergare sau preferi să faci acești kilometri în aer liber, este bine să înțelegi efectele pe care alergarea le poate avea asupra corpului tău.

Și pentru a vă ajuta să vă dați seama, am vorbit cu Dr. Richard Blagrove, un fiziolog în exerciții fizice la Universitatea Loughborough, care  ne-a vorbit despre numeroasele efecte pozitive pe care alergarea le poate avea asupra mușchilor, oaselor, metabolismului, sistemului cardiovascular și sănătății mintale. 

Efectul alergării asupra sistemului muscular 

„Există un număr mare de adaptări la nivel muscular în urma unei perioade de antrenament aerobic, cum ar fi alergarea”, spune dr. Blagrove.

„Acestea includ creșterea dimensiunii și a numărului de structuri mici, numite „mitocondrii”, care folosesc oxigenul pentru a produce energie și o creștere a numărului de vase de sânge mici care furnizează oxigen mușchilor.”

O creștere a numărului și mărimii mitocondriilor le va permite să producă energie mai eficient, ceea ce înseamnă că vor exista cantități mai mari disponibile pentru a vă alimenta mușchii care lucrează. 

„Există, de asemenea, unele dovezi că, la persoanele în vârstă neantrenate, alergarea poate oferii modificări vizibile ale masei musculare, ceea ce crește puterea”, adaugă Blagrove. 

Efectul alergării asupra densității osoase

Este larg acceptat de ceva timp că alergarea poate îmbunătăți densitatea osoasă. La sfârșitul secolului al XIX-lea, chirurgul german Julius Wolff a creat ceea ce a devenit acum cunoscut sub numele de Legea lui Wolff – dacă v-ați întrebat cum antrenamentul vă întărește oasele, legea lui Wolff are răspunsul.

Wolff a afirmat în mod corect că oasele se vor adapta la stresul exercitat asupra lor, așa că punerea sarcinii în partea inferioară a corpului prin alergare va face ca oasele din picioare să se întărească în timp.

 „Aceste forțe de impact sunt benefice pentru oasele noastre și provoacă modificări ale densității minerale osoase, ceea ce scade riscul de a dezvolta osteoporoză mai târziu în viață.”

Efectul alergării asupra metabolismului

Metabolismul este definit de MedlinePlus ca fiind „toate procesele fizice și chimice din organism care convertesc sau folosesc energia, cum ar fi respirația, circulația sângelui, controlul temperaturii corpului, contractarea mușchilor și digerarea alimentelor și a nutrienților.”

Aceste procese necesită energie pentru a se finaliza, pe care organismul o atrage din caloriile din alimentele și băuturile pe care le consumăm. Cantitatea totală de energie necesară fiecărei persoane pentru a funcționa va varia în funcție de factori precum vârsta, înălțimea și greutatea. Este, de asemenea, afectată de nivelul de activitate al unui individ.

„Când facem exerciții, cum ar fi alergarea, metabolismul nostru crește pentru a susține cererea crescută de energie”, spune dr. Blagrove.

„Acest lucru ne ajută să ardem caloriile și pe termen lung va reduce grăsimea corporală. Când terminăm o alergare, mai ales dacă alergarea a fost la o intensitate ridicată, metabolismul va rămâne ridicat timp de până la 36 de ore, ceea ce înseamnă că ardem mai multe calorii, chiar dacă ne odihnim și ne recuperăm.”

 Efectul alergării asupra bolilor cardiovasculare

Sistemul cardiovascular este rețeaua de organe și vase de sânge care acționează atât ca sistem de livrare, cât și ca sistem de eliminare a deșeurilor, furnizând oxigen și nutrienți organismului în timp ce elimină dioxidul de carbon.

Bolile cardiovasculare sunt afecțiuni care afectează inima sau vasele de sânge care afectează acest sistem, adesea ca urmare a formării depozitelor de grăsime în artere și a unui risc crescut de cheaguri de sânge. De exemplu, accidente vasculare cerebrale, atacuri de cord și boli coronariene.

„Există dovezi convingătoare că participarea regulată chiar și la o cantitate mică de exerciții aerobice de mai multe ori pe săptămână, cum ar fi alergarea, ne va reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare”, spune Dr. Blagrove.

„Mișcarea ne ajută la reglarea tensiunii arteriale, îmbunătățește funcția cardiacă, arde excesul de energie și ne îmbunătățește sensibilitatea la insulină, ceea ce contribuie la scăderea riscului de hipertensiune arterială, diabet de tip 2 și boli coronariene.”

Efectul alergării asupra sănătății mintale 

În timp ce ne-am propus să descoperim adaptările fizice care apar ca urmare a alergării, studiile arată că aceasta poate avea și un impact pozitiv asupra sănătății tale mintale. 

Un astfel de studiu publicat în Jurnalul Internațional de Cercetare a Mediului și Sănătate Publică a concluzionat că „alergarea are implicații pozitive importante pentru sănătatea mintală, în special depresia și tulburările de anxietate”. Cu toate acestea, admite că este dificil de cuantificat acest impact.

 

„Există o cantitate mare de dovezi care arată că alergarea regulată reduce simptomele de anxietate, stres și depresie”, spune dr. Blagrove. 

Alergarea regulată a fost asociată cu o capacitate îmbunătățită de a învăța și reduce declinul cognitiv la persoanele în vârstă.”

sursă:Livesci

tradus:C.L

Citește șiUn fermier francez găsește o monedă rară cu Carol cel Mare

 

3 comentarii

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele