”Cine ar fi crezut în urmă cu 20 de ani că la Dacia vor face așa mașini, așa ușor de mers cu ele” mi-a spus un om de la țară care a văzut mașina mea de test când am oprit pe marginea unui drum desfundat pentru câteva poze.
Dacia Sandero Stepway nu mai e o noutate pentru nimeni, nici măcar cutia de viteze pilotată nu mai e nouă pe mașinile Dacia, dar o astfel de mașină nu era încă în graajul CasoTeca, deci am luat una să vedem ce poate, cum se mișcă și căți oameni întorc capul după ea.
Au întors câțiva, unii admirativ, alții au strâmbat din nas, iar nouă ne-a plăcut. Cutia sa ”automată” o face foarte ușor de condus, iar cuplată cu propulsorul diesel de 90 de cp face din Sandero Stepway o adevarată sportiva off-road de buzunar. Chiar dacă trimite puterea motorului doar către puntea față, Sandero Stepway se descurcă pe miriște pentru că este ușoară si pentru că are garda suficient de înaltă. Sigur că o mașină 4X4 este mai agilă în offroad, dar am încercat-o pe Stepway chiar și pe zăpadă și nu ne-a dezamăgit.
Când vine vorba despre sosea, autostradă sau oraș, Dacia Sandero Stepway este o mașină perfect adaptată oricărui tip de trafic. Cutia pilotată este un real sprijin în aceste contexte.
Ce e cu această cutie pilotată cu 6 trepte?
Soferul primeste o cutie automată, o pune în modul Drive și pleacă de pe loc. În interior, acolo unde nu vedem mai nimic, este o cutie manuală ale cărei trepte îi sunt schimbate de un roboțel. Dacia Dacia Sandero Stepway este un fel de Transformers, sau așa am reușit eu să-i vorbesc unui băiat de 11 ani despre diferența dintre acestă cutie de viteze și una automată, sa-i zicem clasică.
Sigur, la o cutie automată ”clasica”, fie ea cu dublu ambreaj sau nu, treptele se schimbă mai rapid. La cutia pilotată simți cănd robotelul de sub capotă se decide sa le schimbe, dar nu e bai. Nu te deranjază, mai ales că dacă vrei s-o treci pe manual, poți să o faci, dar fără să te mai încurci de ambreaj. Pe ăsta il apasă pentru tine roboțelul de sub capotă!
Cat despre scaune, bord, consola centrală ale unui Stepway, prezentarea este una demnă de orice mașină medie de cladă B. Dacia Sandero Stepway rivalizează cu orice concurentă de seama sa. Eu cred că într-un Dacia Sandero Stepway ești mult mai câștigat decât într-un WV Polo sau decât într-un Fiat Punto.
În condiții de test, după căteva sute de km prin oraș, pe DN1 sau pe câmp, motorul de 1.5 litri diesel și cutia pilotată cu 6 trepte au scos un consum de sub 7 litri de motorină la sută. Asta a fost consumul mediu, dar am reușit să scoatem puțin peste 4% în extraurban, respecând viteza legală. Dar Sandero Stepway te imbie s-o calci, chit că esți pe DN1, chit că te dai pe macadam.