Gigantul francez de articole sportive Decathlon a continuat în secret să vândă îmbrăcăminte sportivă în Rusia, în ciuda retragerii oficiale în semn de protest faţă de războiul Rusiei în Ucraina, potrivit unei investigaţii media publicate marţi, transmite AFP.
Retailerul multinaţional, care a înregistrat anul trecut vânzări de 15,4 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari), a anunţat, la câteva săptămâni după invazia Rusiei în Ucraina, că se va retrage de pe piaţa rusă.
În luna octombrie a acestui an, şi-a vândut cele 60 de puncte de vânzare locale din Rusia către Desport, se arată în raportul publicat pe site-ul media de investigaţie Disclose, o mişcare care a fost prezentată ca marcând sfârşitul prezenţei sale în Rusia.
„Doar că nu a fost aşa”, se arată în raport.
În ultimele săptămâni, „foarte discret”, Decathlon a continuat să aprovizioneze Desport cu produse purtând mărcile sale emblematice Quechua, Wedze şi Kalenji, potrivit Disclose.
Citând documente interne, înregistrări video din surse deschise şi declaraţii ale unor foşti angajaţi, Disclose a afirmat că Decathlon a pus în aplicare „un sistem vast pentru a-şi ascunde exporturile ca parte a unui acord de furnizare cu Desport”, despre care a spus că a fost în valoare de cel puţin 12 milioane de dolari, folosind o companie fantomă din Dubai şi o filială cu sediul în Singapore.
Operaţiunea, relatează Disclose, a dus Decathlon „până la limitele legalităţii”.
Ce salarii au grefierii care fac grevă pentru a primi măririle din 2018 încoace
„Am aflat în vara anului 2023 că Decathlon dorea să continue să îşi vândă produsele în Rusia”, a declarat o sursă anonimă care a părăsit recent compania.
„Am înţeles imediat că era un proiect secret”, a adăugat aceasta.
Pentru a satisface cererea din Rusia, Decathlon a deturnat o parte din producţia sa destinată iniţial pieţelor din UE şi a sporit producţia la unităţile de producţie din Asia, potrivit raportului.