accident feroviar galati

Detalii despre accidentul feroviar de la Galaţi, comparație cu accidentul feroviar de la Roșiori

Stefan Alexiu
accident feroviar

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a afirmat că accidentul feroviar de la Galaţi, de la sfârşitul săptămânii trecute, nu are nicio legătură cu cel de la Roşiori, precizând că acolo a fost vorba de eroare umană. Preoteasa a menţionat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare.

 

Traian Preoteasa a fost întrebat, luni, la Prima News, despre accidentul feroviar de la Galaţi.

“Nu are nicio legătură cu evenimentul de la Roşiori. Evenimentul de la Roşiori a fost o eroare umană. Aici nu pare a fi o eroare umană, dar dăm voie comisiei să facă cercetările până la capăt”, a explicat directorul general de la CFR Călători.

Preoteasa a precizat că de la accelerare până la impact a durat 40 de secunde.

“Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat. Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 a frânat până la 74. Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a explicat Traian Preoteasa.

Oficialul a afirmat că toate vagoanele care intră pe traseu sunt verificate suplimentar.

“Industria reparatoare are o capacitate în jur de 350 de vagoane pe an. Noi aveam scadente în jur de 500. Noi avem, tot parcul, o mie de vagoane. Toate vagoanele care se introduc fac verificări suplimentare. Când se introduc în tren vagoanele au toate verificările făcute. Vagonul nu e aşa complicat ca locomotiva”, a transmis directorul general al CFR Călători.

Citeste si...  Chitaristul Al Di Meola, internat la la Spitalul ”Bagdasar - Arseni”

Vezi și UPDATE: Accidentul feroviar din Teleorman – din cauze încă neelucidate (VIDEO)

El a adăugat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu de dezvoltare.

“În ultimii 30 de ani bugetul de venituri şi cheltuieli nu prevedea fond de investiţii. În afară de faptul că legea spune că investiţiile se fac din profit CFR Călători nu a mai făcut profit. Nu avem buget de investiţii şi facem din amortizări. Este o procedură economică un pic mai complicată. Deci CFR Călători, în ultimii 30 de ani, a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare”, a completat Traian Preoteasa.

Oficialul a precizat că va veni şi dezvoltarea acestui domeniu, dar că este foarte greu să ajungi la zi într-un timp scurt.

“Dezvoltarea va veni şi este condiţionată de achiziţia de material rulant. La noi este foarte greu să mai repari 30 de ani. Chiar dacă vine acum Guvernul şi îşi dă zece miliarde de euro, industria pe orizontală nici ea nu s-a dezvoltat pentru că nu am mai avut noi capacităţi de reparaţii, nu s-a mai dezvoltat. Deci este destul de complicat, chiar dacă ar veni foarte mulţi bani în acest moment, să vii la zero. Va fi un proces destul de lung dat fiind că nu s-a investit regulat la timp potrivit pentru fiecare unitate de material rulant”, a transmis Traian Preoteasa.

Sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei şi cu rănirea a trei bărbaţi.

Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar. Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.

Citeste si...  Unde își pot face testul românii care doresc să călătorească în Grecia

În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.

Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi. Cea de-a treia persoană rănit a fost externată. De asemenea, femeia care a murit suferise o plagă penetrantă la nivelul gâtului.


Distribuie articol:
1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *