Diferențe majore între costurile de exploatare pentru mașinile hibride și cele clasice

0
masina electrica

Mașinile electrice sunt tot mai prezente pe străzile din România. Dacă în 2015 România avea doar o singură stație de încărcare, astăzi putem număra peste 1.000 de stații pentru mașini electrice.

 

Pentru fanii acestora, trebuie subliniat că prețul ”electricelor” a scăzut la jumătate, iar oferta s-a diversificat enorm. Giganții, producători de mașini cu combustie internă, Mercedes, VW, BMW, Renault, Fiat Chrysler sau Toyota or Mazda etc. au deja o groază de oferte pe zona de electric, fie full-electric, fie hibrid sau hibrid plug-in.

„Aceste mașini puteau parcurge 130 de kilometri cu un plin, iarna însemna vreo 60-70 de kilometri. În 5 ani, am ajuns de la situația în care aveam o singură stație de încărcare rapidă în toată România să avem acum câteva sute în toată țara, rapide, și avem peste 1.000 de puncte de încărcare electrice. Oferta de mașini electrice a crescut și ea foarte mult. La vremea respectivă, aveam 2-3 modele și majoritatea mașinilor erau în categorie 50.000 – 100.000 de euro, acum orice marcă de pe piață are și o mașină electrică în gamă”, spune Adrian Mitrea, jurnalist auto.

Avantajele mașinilor electrice

Vezi și UPDATE: Dacia electrică este realitate

În momentul de față, prețul mașinilor electrice este cuprins între 25 și 50.000 de euro. Numărul doritorilor a crescut ca urmare a finanțării primite de la guvern și datorită amortizării rapide a investiției.

„Diferența de preț dintre mașina aceasta și una echivalentă, pe benzină sau diesel, cu specificații similare, este de aproximativ 10-12.000 de euro. Avem acel program guvernamental de reînnoire a parcului auto, care face ca această diferență să rămână doar de 2-3.000 de euro în plus pentru această mașină. 2-3.000 de euro înseamnă diferența de cost dintre electric și benzină, pentru aproximativ un an de utilizare sau 15 – 20.000 de km”, explică Adrian Mitrea, aflat la volanul unei mașini electrice.

Revizia unei mașini electrice costă în jur de 150 de lei, deoarece nu are multe din componentele mașinilor clasice.

Cheltuielile cu întreținerea unei mașini electrice sunt de 10-15, chiar 20 de ori mai mici decât cheltuielile pentru o mașină pe combustie. Pur și simplu, la revizia anuală, nu veți schimba ulei, filtre, curele de transmisie, iar banii pe toate acestea vor rămâne în buzunarul dumneavoastră.

Citește și Hyundai IONIQ Hybrid Plug-in, un sedan încăpător, arătos și extrem de agil

Pentru mașina electrică nu plătiți impozit, iar curentul e cel mai ieftin carburant.

„Acasă, un plin pentru această mașină costă 40 de lei, spre deosebire de stațiile rapide unde costă 120 de lei. Încărcarea lentă, la 220, durează aproximativ 30 de ore la mașina aceasta”, detaliază jurnalistul Adrian Mitrea.

Din 2035, în România și în UE nu se vor mai vinde mașini noi pe combustie, așa că întreaga industrie auto va trebui să se reprofileze pe mașini electrice.

Vezi și Mazda MX-30 îți poate schimba radical opinia despre automobil

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele