Mazda MX-30 îți poate schimba radical opinia despre automobil

În mașină, am avut tot timpul cu mine un purificator de aer portabil de la Sharp

0

Am fost destul de entuziast când am văzut că Mazda intră direct pe zona mașinilor electrice. De ce hibrid, o fi zis vreun manager de la Mazda, și așa au produs un vehicul electric, frumos și oarecum autonom. Oricum, de la început trebuie să spun că Mazda MX-30 îți poate schimba radical opinia despre automobil.

 

Spun ”oarecum” nu pentru că alte electrice ar fi mai autonome, ci pentru că electricele sunt ”oarecum” autonome în comparație cu mașinile propulsate clasic, adică cu motoare pe benzină sau motorină.

 

M-am urcat în Mazda MX-30 cu un sentiment anxios extrem de pronunțat tocmai din cauza acestei autonomii. Am zis să nu verific în niciun fel dacă am unde să o ”re-umplu” cu curent, să vedem dacă mă descurc. Mare greșeală!

Nu, nu am rămas cu mașina în ”pana prostului”, ci am devenit din ce în ce mai anxios, din păcate.

 

Din păcate pentru că mașina este navă spațială. Mazda MX-30 nu e mașină, chiar dacă are 4 roti, tracțiune pe toate dintre ele, e navă, ”laser, frate!”. Accelerează fără zgomot imediat ce o ”calci”, are 140 de CP imediat ce îi ceri, șmecheria e că te învăluie într-un ”cocon” în care nu ești obișnuit să locuiești.

Cu mașina am plecat la drum, spre Ploiești, cu app. 70% curent în baterie și-mi arăta la bord un consum de 14-15 kwh. Mult, puțin, ce să zic, eu eram obișnuit cu benzina…

Oricum, autonomia era în jur de 130 de km, deci suficient să ajung la AFI Ploiești unde sunt, știu pentru că am fost acolo, două locuri de parcare ”verzi”. Deci, am dat tare, mi-am făcut de cap, am apăsat accelerația la fiecare verde, am mers cu viteza legala maximă peste tot. 130 de km/h pe autostrada București – Ploiești și auzi doar vântul și roțile.

La AFI Ploiești, după vreo două ore, s-a cam încărcat până pe la 55%, în jur de 100 de km, deci, echivalent cu rezervorul aproape pe roșu la una clasică, dar a costat două cafele băute la cafeneaua TEDs. La Dani de la TEDs AFI Ploiești cred că e cea mai bună cafea pe care TEDs știe să o facă!

Spre București cu 100 de km autonomie

”Doar” cu 100 de km autonomie, anxios, dar ”precis” că la Kaufland pot să încarc bateria, am plecat fătă teamă. Încă o data s-a dovedit că arată a mașină dar e o ”bestie” care nu scoate fum și, dacă ai casă, consumă vreo 5 lei la 100 de km.

Cum eu stau la bloc și nu îmi fac cumpărăturile la Kaufland, a trebuit să plătesc cam 50 de lei pe o sută ți un pic de km la stația de încărcare rapidă deținută de e-charge. Mie mi s-a părut mult, scump, neprietenos… dar, asta e. am zis de la bun început că nu mă uit pe unde găsesc ”benzinării” ca să iau viața în piept la modul ”mă descurc eu”. Totuși, mi-a luat mai puțin de o oră să ajung la full, deci la 190 de km autonomie. Asta e totuși, bine!

Spre deosebire de experiența de la e-charge, la prefectura republicanilor de la Ploiești, am găsit o stație de încărcare la care trebuia să prezinți buletinul. Bravo! Doar că, aici, la stat cum s-ar zice, după vreo 40 de minute a venit o ”duamnă” de prin prefectură, nu un BMW seria 2 hibrid și se comporta ca și cum îi luase mă-sa stația de încărcare, era supărată pe băieții de la pază că sunt eu acolo.

Deși trebuia să o filmez să o arăt lumii, părea o șmecheră pe salariu de la stat, n-am făcut-o, mi-a fost scârbă. Am plecat…

Apoi, cu bruma de curent din baterie, am încercat mașina ca pe o mașină, am băgat-o pe tot felul de drumuri, am accelerat, frânat de la padelele din spatele volanului, am văzut că știe să recupereze energia.

Asta trebuie subliniat, Mazda-30 știe să recupereze energia consumată la accelerare, când frânează. Practic, dacă conduci atent la trafic, nu trebuie să calci frâna, ci trebuie să reduci viteza din padelele pe pe volan, ca și cum ai pune permanent frână de motor. E captivat, e un alt fel de mod de a conduce, dacă toți am conduce așa, atunci am fi o altă lume, cu siguranță mai bună.

Cu Hyundai Ioniq a fost la fel, deși era doar hibrid, nu full electric vezi aici: Hyundai IONIQ Hybrid Plug-in, un sedan încăpător, arătos și extrem de agil

Pozele de mai jos sunt, cred, grăitoare, deși acum nu vorbesc despre aspect, mai vreau să adaug că Mazda oferă o garanție de 3+2 ani este în limita a 150.000km, iar finanțarea este cam așa: ”Dobânda începând de la 1,99% EUR, Leasing financiar prin UniCredit Leasing Corporation IFN S.A. pe o perioadă de finanţare: 12 luni – 60 luni, avans minim de la 15%, în funcţie de model şi schema de finanţare”.

Prețul mașinii pe care am condus-o, cam 40 de mii de euro – cu toate beneficiile unei versiuni super-premium, scade drastic dacă pui la socoteală cele două prime de la stat.

Trebuie să știi că îți poți luna nava spațială la puțin peste 25 de mii de euro, dar ar fi bine, după părerea mea, să stai la casă sau la parter de bloc…

Cum stai nevirusat în mașină saupe unde ești obligat să mergi

În mașină, am avut tot timpul cu mine un purificator de aer portabil de la Sharp. Singurul posesor al tehnologiei Plasmacluster Ion, purificatorul este capabil să distrugă virusurile, adică și coronavirus. Și asta am aflat-o de la cercetătorii japonezi.

Aparatul costă 800 de lei, se conetctează la USB-ul mașinii, poate însă să se încarce și de la laptop.

Vezi aici mai multe: Casoteca.ro/magazin

 

Altfel, poate primarii noi aleși să se gândească la soluții, eu am una: La fiecare parcare câte 4 locuri de încărcare, pentru început, din banii de la salariile inutile plătite de primării. Dacă nu credeți, uite cum se cheltuie inutil pe salarii sau pe achiziții ”penale”… Clotilde dezvăluie cum s-a furat din Primăria Sector 1 sub Tudorache

Foto, că Mazda MX-30 e arătoasă…

 

Câte stele are Mazda MX-30?

Păi, are câteva… Comunicatul pe această temă mi-a ajuns chiar înainte de publicarea testului, așa că, iată:

”Mazda MX-30 a primit numărul maxim de cinci stele la cele mai recente teste, cu un punctaj de 91% pentru protecția adulților și 87% a copiilor pasageri”.

Mazda MX-30 are rezultate bune la toate cele patru categorii de teste Euro NCAP:

Pasager adult – 91%,

Pasager copil – 87%,

Pieton – 68%

Asistență de siguranță – 73%.

Interior, bord, consola

Cabluri alimentare, ”motor”

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele