
Directorul general al Băncii Transilvania, Omer Tetik, estimează o creştere a numărului de clienţi cu dificultăţi de plată, temporar, în perioada următoare, menţionând că banca va veni cu „propuneri proactive” dacă dobânzile vor rămâne ridicate şi se va vedea o schimbare semnificativă a politicii monetare cu o creştere a dobânzilor în continuare.
Conform unui comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), creşterea accentuată a preţurilor, războiul de lângă România şi majorarea dobânzilor reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii şi produse financiare.
Astfel, reprezentanţii sistemului bancar transmit consumatorilor, prin intermediul CSALB, că se încearcă găsirea de soluţii pentru problemele întâmpinate în relaţie cu băncile şi că sistemul bancar este pregătit pentru posibile situaţii neprevăzute.
Totodată, oamenii sunt sfătuiţi să anunţe banca din timp atunci când întâmpină dificultăţi.
„Estimăm că va fi o creştere a numărului de clienţi cu dificultăţi de plată, temporar cel puţin, în perioada următoare. Dar, pe de altă parte, în ultimii ani am văzut şi o creştere destul de rapidă a veniturilor în România. Aşa că, o parte din impact va fi probabil absorbit de această creştere a veniturilor. Am văzut că în România – şi mă bucur să văd asta – economisirile au crescut. Clienţii noştri persoane fizice şi juridice au creat un buffer, o rezervă pentru perioada aceasta. Dacă dobânzile vor rămâne sus şi o să vedem o schimbare semnificativă a politicii monetare cu o creştere a dobânzilor în continuare, vom veni cu propuneri proactive ca să depăşim împreună cu clienţii perioada dificilă”, a afirmat Omer Tetik, CEO Banca Transilvania.
Elon Musk, dat în judecată de un grup de acţionari ai Twitter