Au apărut imagini cu drumul expres care trece pe lângă Giurgiu și ajunge direct la vama cu Bulgaria. Șoseaua este supranumită „autostrada nemțească”, deoarece este construită din beton, cu utilaje aduse din Germania. Tehnologia este asemănătoare cu cea a autostrăzilor din Statele Unite ale Americii.
Astfel de drumuri sunt mai scumpe, dar mai rezistente, dar si mai gălăgioase dacă nu sunt acoperite ulterior cu asfalt fin.
România folosește o tehnologie cu agregate/pietriș tasat peste care se toarnă covor asfaltic.
Vezi și Autostrada A7 către Moldova: Guvernul a aprobat primele exproprieri din Prahova
Este vorba de un proiect-pilot în România.
Nou drum expres va ocoli orașul și va ajunge direct în vama cu Bulgaria. Intenția era ca traficul să fie deschis până la finalul anului, înaintea termenului contractual din aprilie 2022.
Noile imagini de pe șantier arată stadiul fizic destul de avansat al lucrărilor, dar pun totuși sub semnul îndoielii o eventuală deschidere a traficului în acest an. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu declara recent după o vizită pe șantier că drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2×2 cu parapet median va fi „prima «autostradă nemțească» din România”, făcând aluzie la tehnologia folosită pentru așternerea betonului, potrivit Hotnews.ro.
„Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima dată în România. Cu ajutorul lor, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi. Până acum s-au turnat 13.500, dintre cei aproximativ 33.700 de mc ai drumului”, spunea Scrioșteanu.