Echipa Continental din România, implicată în dezvoltarea unui sistem de frânare electrohidraulică

Dinu Alexandru

Echipa Continental din România este implicată în dezvoltarea unui sistem de frânare electrohidraulică, care reduce emisiile de CO2 la mașinile hibrid cu aproximativ 5 g / km.

Presiunea e tot mai mare în ceea ce privește emisiile de CO2 ale autoturismelor: în UE, vehiculele nou-înmatriculate vor putea să emită, în medie, doar 95 g dioxid de carbon (CO2) pe kilometru din 2021. Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro – iar această valoare trebuie să fie înmulțită cu numărul de mașini vândute. Pe fondul unei legislații mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon din întreaga lume, accentul se pune acum pe reducerea emisiilor.

În SUA, până în 2020 a fost stabilit un maxim de numai 121 g / km. Acest maxim este de 117 g / km în China și 105 g / km în Japonia. În afară de sistemul de propulsie, alte sisteme din vehicule au un rol important în reducerea emisiilor, așa cum este cazul sistemului de frânare. La Salonul Auto Shanghai din China (16-25 aprilie 2019), Continental, companie tehnologică, a prezentat rezultatele unui test recent certificat TÜV.

„Aici, sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de CO2 în medie cu aproximativ 5 g / km, comparativ cu un sistem de frânare convențional – fără frânare prin sârmă – sistem de frânare hibrid „, a declarat Matthias Matic, șeful departamentului Vehicle Dynamics in cadrul diviziei Chassis & Safety de la Continental.

Și în România se lucrează la această tehnologie. Ingineri din locația Iași a Continental lucrează în echipe internaționale la dezvoltarea sistemului de frânare hidraulică MK C1.

Citeste si...  Polițiștii din penitenciare, acțiuni de protest pe bază de exces de zel

Măsurătorile au fost efectuate pe un test dinamometric în conformitate cu procedura de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure), procedura de măsurare valabilă la nivel global pentru determinarea emisiilor de gaze de eșapament și a consumului de combustibil / electricitate al autovehiculelor și au fost supravegheate de experții TÜV prezenți. În timpul fiecăreia dintre cele trei runde de testare, mașina echipată cu sistemul cu MK C1 a recuperat, în medie, 160 Wh de energie electrică suplimentară în fazele de decelerare ale ciclului individual – cu aproximativ 32% mai mult decât sistemul cu care s-a făcut comparația.

MK C1 face acest lucru posibil, permițând o utilizare consistentă a motorului electric ca generator în timpul frânării. Vehiculul hibrid poate apoi să utilizeze energia electrică suplimentară generată în acest mod pentru o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducând astfel și emisiile de CO2.

„Pentru eficiența unei mașini hibride, este important să folosiți cât mai puțin din energia cinetică a vehiculului pe frânare, deoarece această energie este pierdută. Sistemul nostru de frânare MK C1 permite utilizarea integrală a potențialului recuperat. Acest lucru permite vehiculului să recâștige mai multă energie electrică și să obțină economii măsurabile de dioxid de carbon”, a spus Matic.

MK C1 a fost deja lansat în producție de serie pentru piața europeană din Frankfurt începând din 2016, iar pentru piața americană din Morganton, Carolina de Nord, SUA , din 2019.

Cititi si Continental România, parteneriat pentru orașe inteligente și comunități susținute


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *