Daniel Stăncescu, CEO AdePlast: „statul ar trebui să constituie un motor al dezvoltării afacerilor românești”
La o primă vedere, răspunsul ar fi simplu: de străini. Asta, în mare parte, datorită faptului că afacerile străine domină sectoarele industriale care contribuie la exporturile României (țiței, automobile, mașini și utilaje, metalurgie și telecomunicații). Afacerile românești sunt în frunte în construcții, turism și în industria alimentară.
În prezent, jumătate din cifra de afaceri din economia României este deținută de afaceri românești, iar cealaltă jumătate revine afacerilor străine. „Cele mai multe au pătruns în România prin privatizare”, declară Daniel Stăncescu, CEO AdePlast.
„Urmează, evident, o lipsă de tradiției, de maturitate și competențe ale antreprenorilor români. Un exemplu clar: de câți antreprenori români care au fost cumpărători în tranzacții de fuziuni și achizitii ați auzit? De câte multinaționale cu baze in România? Putem continua cu absența unei strategii coerente din partea statului care ar fi putut – și ar trebui – să constituie un motor al dezvoltării afacerilor românești și al capacității sporite de obținere a valorii adăugate. Tot în spatele guvernanților trebuie să punem, dincolo de lipsa capitalului necesar, nenumăratele piedici în atragerea lui sau protejarea concurenței corecte”
Stimularea capitalului autohton. Ce este de făcut?
Stimularea capitalului autohton ar trebui să înceapă cu internaționalizarea afacerilor românești prin cele mai potrivite forme. „Asta se poate face prin alianțe strategice cu firme străine, redefinirea misiunilor companiilor românesti, a piețelor posibile pe care pot acționa în condiții de maximă rentabilitate, managementul performant la care se poate ajunge prin programe cu adevărat valoroase de calificări”, este de părere Daniel Stăncescu.
În ceea ce privește diferențele dintre firmele autohtone și cele străine, Daniel Stăncescu vorbește de dilemele soluției globale versus soluția locală. Se merge pe o integrare globală și, astfel, afacerile sunt derulate în același mod peste tot în lume sau pe o soluție locală și, astfel, desfășurarea afacerilor este particularizată pentru fiecare dintre piețele în care compania operează.
AdePlast a crescut cu 20% în 2017
AdePlast a înregistrat o cifră de afaceri de 92 de milioane de euro în 2017, cu 20% avans față de anul 2016. Profitul a crescut cu 15%, iar compania a ajuns la 365 de angajați. Despre planurile de viitor vorbește Daniel Stăncescu, CEO AdePlast: „În luna aprilie va deveni operațională fabrica de polistiren expandat din cadrul celei de a 4-a platforme industriale AdePlast-Ișalnița. Vom ajunge, astfel, la capacități de producție de 3,3 milioane metri cubi de polistiren (EPS). În luna august, vom inaugura fabrica de Mortare Uscate și Adezivi de pe această platformă. Investițiile depășesc pragul de 22 de milioane de euro. În 2018 ne dorim consolidarea poziției de lider incontestabil al pieței românești de materiale de construcții pentru finisaje și termoizolații și continuarea procesului de expasiune regională”
Citiți mai multe pe acest subiect în Business Magazin