Black Friday se apropie și indiferent dacă va fi doar o zi sau mai multe cumpărătorii ar trebui să se pregătească din timp pentru ce au nevoie. Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a publicat versiunea 2017 a ghidului pentru Black Friday, care cuprinde sfaturi atât pentru cumpărători, cât și pentru retaileri, ghid disponibil pe site-ul asociației.
Vânzările de Black Friday au depășit 120 milioane euro anul trecut, iar în condițiile în care comerțul online din țara noastră înregistrează o creștere de 38%, a doua cea mai mare din lume, se așteaptă depășirea valorii de anul trecut. Principala zi de reduceri va fi 17 noiembrie, dar unele magazine vor extinde perioada la mai multe zile.
„Vorbim de câteva mii de magazine online angrenate în fenomenul Black Friday, milioane de produse cu preț redus, mii de angajați implicați, de la faza de planificare la cea de execuție, deci un efort logistic considerabil concentrat într-o singură zi. Totodată, având în vedere creșterile înregistrate de Black Friday în fiecare an, atât din perspectiva numărului cumpărătorilor, cât și a valorii vânzărilor, considerăm esențial să asigurăm o bună informare a retailerilor relativ la provocarea organizării evenimentului de shopping astfel încât să ofere cu fiecare an o experiență cât mai bună clienților”, spune Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
Anul trecut, vânzările de Black Friday au depășit 120 de milioane de euro, în creștere cu 20% față de 2015 și cu 60% mai mari față de 2014.
Creștere de două cifre și în 2017
„Comerțul online în România are un potențial foarte bun de creștere așa cum o arată și cifrele post-Black Friday. Explicația e simplă – clienții au acces la o gamă vastă de produse, pot face comparație de prețuri, este așadar un canal perfect transparent, beneficiază de servicii cu valoare adăugată și, în plus, economisesc timp și bani. Pentru magazine, avantajele sunt legate de investiția inițială minimă în deschiderea magazinului, costurile reduse de operare și accesul la un număr mult mai mare de clienți”, mai arată Florinel Chiș.
Anul trecut comerțul online din România a avut un avans de 38% până la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association. România s-a clasat astfel pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global, după Australia, care a înregistrat un avans de 40%.
Pentru anul în curs, ARMO estimează o valoare a retailului online autohton de peste 2,5 miliarde de euro și un potențial de dublare a acestei valori până în 2020.
Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Romstal.
Sursa: Estimări pentru Black Friday: creștere a vânzărilor de două cifre