Ford a dezvăluit noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance pentru a oferi un nivel al agilității demn de un hot-hatch într-o mașină de familie stilată, confortabilă și practică.
Noua gamă de motorizări pune la dispoziția șoferilor cu până la 12% mai multă putere și 17% mai mult cuplu în comparație cu anterioara generație Focus ST. Motoarele Ford 2.3 EcoBoost de 280 CP (benzină) și 2.0 EcoBlue de 190 CP (diesel) permit o dezvoltare a puterii și a cuplului pe o plajă largă de turații, oferind astfel un nivel ridicat al performanțelor sportive.
Noua generație a motorului cu bloc din aluminiu Ford EcoBoost de 2.3 litri devine cea mai puternică opțiune existentă vreodată pe Focus ST. Cu ajutorul unei tehnologii avansate de supraalimentare prin turbcompresie, acesta dezvoltă 280 CP la 5500 rpm și 420 Nm între 3000 și 4000 rpm și devine motorul cu cea mai rapidă creștere în turații disponibil vreodată pe Focus ST. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puțin de 6 secunde (valoare în curs de omologare).
Primul diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) prezent pe un model Ford cu tracțiune față este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost și îmbunătățește și mai mult dinamica în viraje și stabilitatea. Acest sistem ascute răspunsul mașinii în condiții de aderență variabilă cu ajutorul pre-activării anticipate controlate de computer.
Oferta de transmisii include o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu șapte rapoarte rapide, iar sistemul selectabil Drive Modes este introdus în premieră pe Ford Focus ST, oferindu-le șoferilor posibilitatea de a ajusta caracterul mașinii la stilul de șofat. Sistemul Continuously Controlled Damping – standard pe versiunea hatchback cu cinci uși – optimizează configurația cu suspensie independentă spate cu braț scurt-lung (SLA) pentru un nivel excepțional de rafinament.
“Tehnologiile inteligente precum eLSD (diferențial electronic cu alunecare limitată) și CCD (Sistem de amortizare controlată continuu) transformă noul Focus ST într-o mașină «Jekyll and Hyde» care este capabilă să se metamorfozeze dintr-un tourer rafinat într-o mașină de performanță prin simpla apăsare a unui buton”, spune Leo Roeks, directorul Ford Performance Europa.
Noul Ford Focus ST va fi asamblat în urma unei investiții de 600 de milioane de euro realizate la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.