Se vorbește despre finalul actualei versiuni de Ford Fiesta ca urmare a politicii de creștere a ofertei din zona mașinilor electrice. Conform Automobilwoche, Ford nu va mai asambla modelul Fiesta la uzina sa din Koln, Germania, începând cu vara lui 2023.
Odată cu încetarea existenței Ford Fiesta, va demara producția unui crossover complet electric bazat pe o platformă Volkswagen.
„Noua mașină electrică va fi asamblată la Koln din vara anului 2023”, a declarat publicației germane Automobilwoche o sursă familiarizată cu planul.
Viitorul crossover Ford va folosi platforma electrică MEB a grupului Volkswagen, aceeași care stă la baza modelelor ID.3 sau ID.4. Schimbarea produsului nu va atrage și o reducere a personalului, ba chiar este de așteptat ca la Koln să existe mai multe locuri de muncă decât sunt în prezent.
Ford Fiesta vine din 1976
Ford Fiesta, model lansat în Europa în 1976, a fost unul dintre cele mai populare vehicule ale producătorului american, dar vânzările au scăzut pe măsură ce cumpărătorii aleg versiuni crossover de tipul Ford Puma în locul hatchback-urilor.
În segmentul B al pieței auto europene, din care face parte Ford Puma, acesta a înregistrat în primele șase luni din 2022 cel mai mare declin dintre vehiculele prezente în Top 10.
Astfel, conform Dataforce, în primele șase luni ale acestui an europenii au cumpărat doar 31.758 unități Fiesta, cu 49,7% mai puține decât în aceeași perioadă din 2021 (63.137 unități). Acest recul a dus Fiesta pe poziția a noua în segmentul B, în spatele unor concurenți precum Dacia Sandero, Opel Corsa, Toyota Yaris sau Volkswagen Polo.
Citește și Noua generație de vehicule electrificate Ford va include noile Fiesta și Focus EcoBoost Hybrid
În primul semestru din 2019, Ford Fiesta se afla pe poziția a treia în clasamentul segmentului B al pieței, fiind depășit doar de Renault Clio și Volkswagen Polo.
În România, modelul a fost comercializat în primele nouă luni din acest an în 542 de exemplare, cu două mai multe decât în aceeași perioadă din 2020. Deși a înregistrat o creștere minoră, alte modele Ford au înregistrat rezultate mult mai bune. Cel mai vândut model Ford din Europa, Puma, este și liderul mărcii în România (2.586 unități), în timp ce Kuga (1.017 unități) și Focus (1.039 unități) sunt și ele mai bine vândute decât Fiesta.