Franța obligă Google să dea mass-media din Hexagon mai mulți bani pentru conținutul online

0

Autoritatea franceză pentru concurenţă a dispus companiei Google să negocieze ”cu bună credinţă” cu editorii de presă şi cu agenţiile de presă din Franţa asupra remunerării acestora pentru conţinuturile lor protejate în virtutea drepturilor conexe la drepturile de autor, o decizie salutată imediat de mai multe mass-media, transmite AFP.

Conform acestei dispoziţii de urgenţă, ce va rămâne în vigoare până la publicarea unei decizii de fond de către autoritatea franceză pentru concurenţă, compania Google are un termen de trei luni pentru a iniţia negocieri cu editorii şi cu agenţiile de presă care doresc acest lucru şi să le propună o remunerare pentru afişarea conţinuturilor protejate de noua legislaţie europeană privind drepturile conexe, autoritatea franceză subliniind totodată ”caracterul de neînlocuit al traficului generat de Google pentru editorii de presă”.

Respectiva legislaţie prevede ca mass-media să fie remunerate atunci când este redistribuită online producţia lor de către agregatori de informaţii ca Google News sau de către reţele de socializare precum Facebook.

Mai mult, negocierile vor trebui să acopere şi perioada de preluare a conţinuturilor după data la care legislaţia a intrat în vigoare, respectiv 24 octombrie 2019.

Potrivit directorului general al AFP, Fabrice Fries, ”aceste măsuri conservatoare răspund deplin solicitărilor editorilor şi agenţiilor de presă. Ele erau aşteptate de statele membre care trebuie să transpună directiva (europeană) şi de întregul ecosistem european al presei”.

Noi reglementări pentru Facebook, Google şi Twitter

Google a reacţionat afirmând că se va conforma deciziei autorităţii franceze pentru concurenţă, continuând în acelaşi timp să negocieze cu editorii.

După adoptarea anul trecut de către Parlamentul European a reformei privind drepturile de autor ce a deschis calea remunerării mass-media de către platformele web, urmată de transpunerea acestei reforme în dreptul francez, Google a prezentat noi reguli ce stabilesc să nu se mai afişeze extrase de articole, fotografii şi videoclipuri în rezultatele motorului său de căutare şi a serviciului Google Actualităţi, cu excepţia cazurilor în care editorii de presă îşi dădeau acordul să facă acest lucru gratuit.

Google şi-a motivat atunci refuzul de a plăti editorii din presă pentru conţinuturile lor prin traficul enorm pe care îl aducea în schimb acest motor de căutare. Prin urmare, mai multe organizaţii mass-media, inclusiv AFP, au depus plângere, însă fiind ameninţate de o pierdere semnificativă a traficului şi implicit a veniturilor multe dintre ele au acceptat totuşi condiţiile Google

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele