Fuziunea dintre Peugeot și Fiat îi sperie pe sindicaliști

Alexandru Ionescu

Sindicatele europene au cerut PSA, proprietarul Peugeot şi Fiat Chrysler să evite concedierile şi închiderea unor fabrici, în condiţiile în care cei doi producători de automobile negociază o fuziune.

 

IG Metall, cel mai mare sindicat din Germania în funcţie de numărul de membri, a anunţat că va încerca să păstreze autonomia Opel, divizia germană a grupului francez PSA. Cele două grupuri au anunţat că nu vor fi închise fabrici şi că regulile actuale exclud efectuarea unor concedieri forţate la Opel, companie cumpărată de PSA acum doi ani, până la jumătatea anului 2023.

Dar analiştii se aşteaptă ca fabricile companiei din Europa, care se întind din Portugalia până în Marea Britanie, să fie în centrul atenţiei, pentru că au branduri care se suprapun şi fabrici care lucrează sub capacitate. Fabricile FCA cu capacitate excedentară din Italia au circa 58.000 de angajaţi, reprezentând peste 25% din forţa de muncă totală a grupului italo-american, informează news.ro. Asigurarea sprijinului sindicatelor europene are o importanţă majoră pentru compania care ar rezulta din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajaţi şi ar gestiona fabrici la nivel global.

Acordul provoacă îngrijorare în Germania şi Marea Britanie, unde fabricile care produc automobile Opel şi Vauxhall au concediat personal în ultimul an, în cadrul măsurilor de reducere a costurilor aplicate de directorul general al grupului PSA, Carlos Tavares, care va conduce compania creată prin fuziune.

Citește și: Arafat își închipuie că e victima unor interese oculte


Citeste si...  Orban promite investiții de miliarde de euro la Cernavodă
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *