Glamour Studio: În spațiul virtual, clienții trebuie să se simtă ca acasă

Informateca

Videochat-ul este o meserie cu o reputație destul de proastă în țara noastră. Chiar dacă în ultimii ani modul în care este privită meseria și afacerea de videochat, prejudecăți putem găsi peste tot. Mai ales atunci când cei care organizează astfel de companii lucrează ilegal și dispar după doar câteva luni. Din fericire, există și o zonă albă a acestei industrii, care reușește să schimbe atât modul în care este percepută de concetățeni, cât și felul în care este tratată de către autorități.

Serviciile de videochat au luat avânt odată cu internetul, iar creșterea vitezelor de transfer și a lățimii de bandă permit acum comunicarea cu orice colț al lumii. Înainte de internet probabil vă mai amintiți de telefonia fixă cu caracter „erotic”, cu numere ce începeau cu 089 și care au dus la multe scandaluri ale unor persoane care nu înțelegeau de ce le-a venit factura atât de mare. De regulă erau vinovații adolescenții de prin casă, dar care inițial nu recunoșteau că ar fi apelat vreun astfel de număr.

În prezent, industria de videochat de la noi are afaceri anuale estimate la circa 100 milioane euro, iar  numărul de studiouri este între 3.000 și 5.000, cu peste 100.000 de modele. La nivel mondial, industria este estimată la peste 2 miliarde de euro, în care adună mai bine de 150 de milioane de vizitatori, majoritatea din America de Nord.

Importanța decorului

Am stat de vorbă cu Bashir Qanadilo, proprietarul Glamour Studio, pentru a afla mai multe despre ce înseamnă să conduci o afacere de videochat în prezent. De origine iordaniană, cu mamă româncă, Bashir a venit în România, în București pentru facultate.

Afacerea a deschis-o în 2008, după ce a observat avântul pe care îl ia industria la nivel global.

„Atunci se lucra altfel, nu erau condiții la fel de bune în ceea ce privește infrastructura de comunicații, iar industria la noi era la început”, spune Bashir.

Și acum zece ani, dar și acum, se deschid și se închid nenumărate studiouri, multe dintre ele activând în apartamente de bloc și care dispar la scurt timp, de regulă fără să mai plătească și taxele aferente. „Peste 90% dintre studiouri nu oferă carte de muncă modelelor, iar multe nu achită niciun impozit”, arată Bashir, care explică astfel și de ce se închid rapid atât de multe.

Citeste si...  Brașov, desemnat cel mai avantajos oraș din România

Glamour Studio are angajate câteva zeci de modele, la care se adaugă 15 persoane din zona administrativă. „Pe măsură ce ne-am dezvoltat am avut nevoie de tot mai mulți oameni și în zona de suport, inclusiv designeri pentru decor și pentru site”, spune Bashir.

Decorul este foarte important în această afacere. „Nu mai este în regulă să pui o perdeluță în spate sau să fie totul alb în jurul unei canapele, clienții vor să vadă ceva frumos, atrăgător”, arată Bashir care precizează că modelele de la Glamour nu au voie să lucreze de acasă, indiferent cum arată locuința proprie. De altfel, decorurile din studiouri se schimbă după șase luni – un an pentru a se evita transformarea în banal a imaginii.

Glamour a investit peste 70.000 de euro în spațiul de o mie de metri din zona Vitan și recent a deshis un studio și în zona Izvor, după o investiție tot de circa 70.000 de euro.

Contracte de muncă pentru modele

Fetele angajate pot câștiga salarii foarte bune, de la 1.000 la peste 3.000 de euro. Veniturile depind de cât de mult timp petrec virtual cu clienții, unele având mai mult succes, altele mai puțin.

„Am fost surprins și eu să văd că succesul unui model nu depinde doar de cum arată, ci de cum vorbește cu clienții și cum îi atrage. Clienții trebuie să se simtă ca acasă atunci când stau de vorbă cu un model, iar acest lucru nu are de-a face cu erotismul, ci cu modul în care un client se poate relaxa după multe ore de muncă”, explică Bashir Qanadilo.

Studioul, la fel ca toate agențiile mari de profil, oferă și training pentru modele și consiliere, atât psihologică, cât și financiară. În condițiile în care meseria de model pentru videochat este temporară, de regulă nu depășește mai mult de câțiva ani, este important pentru fete să își stabilească obiective cât mai clare, cum ar fi achiziționarea unei locuințe, a unei mașini sau a strânge bani pentru a-și deschide o afacere. „Le ajutăm pe fete și la contractarea de credite, în principal ipotecare, unde au acces mai ușor având toți banii primiți legal.”

Citeste si...  Cooperativa Țara Mea, afaceri de 26 mil. euro în 2017 și investiții programate de 7 mil. euro într-o fabrică de lactate la Bârlad

Modelele nu intră în contact cu clienții decât în spațiul virtual, nu există niciun fel de contact fizic, acesta fiind strict interzis de companie. Nici măcar cadouri nu se primesc, fetele având identitatea protejată. „Dacă se întâmplă ca vreun model să intre în contact cu clienții altfel decât prin intermediul studioului, este concediată imediat”, spune Bashir, dar astfel de întâmplări sunt ca și inexistente la studio. „Avem fete care vin la angajare sau chiar în timpul orelor de program cu prietenul sau cu părinții, care astfel se conving că nu este nimic ascuns în această meserie. Aceștia pot aștepta în sălile de protocol de la noi, dar nu are nimeni voie să intre în camerele private.”

„Am avut printre modele atât studente, care căutau o sursă de venit, cât și mame singure sau tinere care doreau stabilitate sau ajutor la început de drum. Toate trebuie să cunoască engleza măcar la nivel conversațional, deoarece clienții sunt cu toții străini”, explică șeful Glamour. Vârsta medie a modelelor este de 25-26 de ani, cu minime și maxime între 18 și 35 de ani.

Din lobby în discuții private

Modalitatea de lucru este ca fetele să stea în „lobby”, o cameră pe care clienții o pot accesa gratuit, și de unde pot vorbi cu cei care intră, iar clienții pot cere apoi o discuție privată cu un anumit model. Orarul este stabilit pe ture, atât dimineața devreme, cât și seara, în acest fel fiind acoperite și zonele geografice cu o diferență mare de fus orar. Majoritatea clienților Glamour Studio sunt din SUA și Canada, dar și din Europa, în principal Germania. Accesul clienților din România este interzis.

Citeste si...  Premieră mondială la spitalul Polisano-MedLife, unde a fost operată o sportivă cu malformație congenitală complexă

„Avem clienți de toate tipurile, dar cea mai comună caracteristică a lor este că muncesc foarte mult. De aceea nici nu au timp să își întemeieze o familie, iar mulți preferă compania unor modele atunci când ajung acasă și doresc să se relaxeze”, spune Bashir.

Modelele stau de vorbă chiar și dimineața la cafea, ba chiar cumpără tort atunci când este ziua de naștere a unui client și îl sărbătoresc virtual.

Accesarea site-ului și a discuțiilor cu fetele este sezonieră, lunile de concediu din vară, ca și ianuarie, fiind mai puțin vizitate de clienți. În funcție de turele în care se lucrează, traficul este relativ echilibrat în prezent, dar tot cu un flux mai mare pentru tura de noapte, situație datorată diferenței de fus orar.

Între legalitate și prejudecată

În ciuda prejudecăților cu care este privită în general meseria de videochat, nu există probleme întâmpinate în relație cu autoritățile. „Atâta timp cât este 100% legal și corect, declari toate încasările și plătești taxele și impozitele, nu are nimeni treabă cu tine”, arată Bashir. Este o problemă cu codul CAEN (de clasificare a activităților comerciale ce pot fi înregistrate legal), unde nu există acest tip de afacere și nici meseria ca atare, drept pentru care toate companiile caută clasificări cât mai apropiate de ce fac, cum ar fi modelling, consiliere sau chiar telecomunicații. Există inițiative prin care se dorește completarea codului CAEN cu acest tip de activitate, dar deocamdată nu avem date clare despre modificare în viitorul apropiat al codului.

În condițiile în care industria este un contributor important la bugetul de stat, la care se adaugă și aducerea de bani din afară pentru plata serviciilor, ar fi bine ca activitatea să fie mai bine reglementată. Industria de videochat este încă la început de drum, iar România are resurse importante în această activitate, cu viteză de transfer pe internet foarte bună și cu multe modele care stăpânesc limba engleză.


Sursa: Glamour Studio: În spațiul virtual, clienții trebuie să se simtă ca acasă


Etichete:
Distribuie articol:
1 Comment
  • Decorurile din studiourile de videochat sunt o buna metoda de relaxare a modelelor si de a le face sa se simta bine de cate ori vin la locul de munca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *