Filiala Jigsaw a Google va lansa săptămâna viitoare o campanie pentru a combate dezinformarea în Polonia, Slovacia şi Republica Cehă, despre refugiaţii ucraineni, pe baza cercetărilor efectuate de psihologi de la două universităţi britanice.
În colaborare cu Jigsaw, psihologii de la universităţile Cambridge şi Bristol au produs clipuri de 90 de secunde menite să ”inoculeze” oamenii împotriva conţinutului dăunător de pe reţelele sociale.
Clipurile, care vor rula în spaţiile publicitare de pe YouTube-ul Google şi, de asemenea, pe alte platforme precum Twitter, TikTok şi Facebook-ul, au scopul de a ajuta oamenii să identifice manipularea emoţională şi ţapii ispăşitori într-un titlu de ştiri.
”Dacă le spui oamenilor ce este adevărat şi fals, mulţi oameni vor contesta… dar ceea ce poţi prezice sunt tehnicile care vor fi folosite în răspândirea dezinformării, ca în cazul crizei din Ucraina”, a spus Jon Roozenbeek, autorul principal al unui raport despre cercetarea din spatele campaniei, într-un interviu.
Cercetarea s-a desfăşurat prin şapte experimente, inclusiv cu un grup de americani de peste 18 ani care urmăresc ştiri politice pe YouTube.