Hyundai dezvoltă tehnologia Active Shift Control pentru automobilele hibride

Dinu Alexandru

Hyundai Motor Group a dezvoltat pentru prima dată în lume tehnologia Active Shift Control (ASC). Inovația optimizează eficiența transmisiei automate prin monitorizarea schimbării treptelor de viteză de 500 de ori pe secundă și ajustarea cu precizie a vitezei de rotație a transmisiei pentru schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză. Noua tehnologie va fi disponibilă în curând pe modele hibride Kia și Hyundai.

Tehnologia ASC folosește un nou software pentru Unitatea de Control Hybrid (Hybrid Control Unit – HCU), care controlează motorul electric pentru a alinia vitezele de rotație ale motorului și transmisiei, pentru a reduce timpul de schimbare a treptelor de viteză cu 30%. Tehnologia oferă de asemenea, schimbarea mai lină a treptelor de viteză, în ciuda timpului mai rapid de schimbare.

„Dezvoltarea primei tehnologii ASC din lume este o inovație remarcabilă care integrează un motor de control precis pentru transmisia automată. Va contribui atât la economisirea combustibilului, cât și la o experiență de condus mai plăcută pentru clienții noștri,” spune KyoungJoon Chang, Vice President și Head of Powertrain Control System Group al Hyundai Motor Group.

Automobilele hibride convenționale nu au convertizor de cuplu pentru îmbunătățirea economiei de combustibil, deoarece convertizorul de cuplu pierde energie în timpul procesului de transmisie. Deși eficient din punctul de vedere al combustibilului, un astfel de sistem are nevoie de un timp mai mare pentru a asigura o schimbare lină a treptelor de viteză.

Tehnologia ASC permite motorului electric hibrid să preia controlul schimbării treptelor de viteză prin aplicarea noului software pentru Unitatea de control (Hybrid Control Unit – HCU) în vederea reducerii timpilor de schimbare a treptelor de viteză. HCU monitorizează viteza de rotație a transmisiei de 500 de ori pe secundă, cu ajutorul unui senzor instalat în motorul electric, pentru a sincroniza rapid viteza sa de rotație cu cea a motorului.

Citeste si...  UPDATE: Fostul număr doi în SRI, generalul Coldea, trecut în rezervă

Ca urmare a acestei sincronizări, timpul de shimbare a treptelor de viteză este redus cu 30%, de la 500 ms la 350 ms. Acest lucru nu contribuie doar la îmbunătățirea performanțelor accelerației automobilelor hibride, dar și la fiabilitatea transmisiei, reducând și frecările din timpul schimbării treptelor de viteză.

Cititi si Hyundai Motor Group dezvăluie noua tehnologie CVVD


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *