Ikea România a înregistrat în intervalul 1 septembrie 2016 – 31 august 2017 vânzări în valoare de 586,6 milioane de lei fără TVA. În acest interval, peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul din România și peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul magazinului.
„Suntem mândri de creșterea excelentă din România, care ne-a adus pe locul 5 în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere din lumea Ikea în anul acesta financiar. Anul acesta am făcut un pas important către deschiderea celui de-al doilea magazin din București – prin obținerea autorizației de construire – și am crescut capacitatea de depozitare cu 30%. Deschiderea Ikea Pallady înseamnă și noi locuri de muncă și oportunități de creștere pentru toți angajații actuali”, spune Stefan Vanoverbeke, country retail manager Ikea SEE.
3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul și numărul de produse Ikea vândure a ajuns la 18,2 milioane, dintre care 23% au fost produse de mobilier și 77% decorațiuni și accesorii.
Cea mai bine vândută familie de mobilier a fost familia de sufragerii Besta, cu 93.851 de bucăți, în timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile Oftast, cu 903.353 de bucăți.
127.262 de comenzi online
Au ajuns în casele românilor, cele mai multe din București, Cluj, Timiș, Iași și Constanța. Serviciul de comenzi online a avut o creștere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. Compania și-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea unui depozit logistic în august 2017 și, astfel, îmbunătățind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.
Magazinul de delicatese suedeze și Bistro Ikea a ajuns la o creștere a vânzărilor cu 9,9% față de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vânzări înregistrate companie, vânzările Ikea Food reprezintă 6,1%. Cele mai bine vândute produse în FY17 au fost: bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucăți), chifteluțe suedeze (5,8 milioane), hot dog (2,9 milioane).
În anul financiar 2017, magazinul Ikea din București a avut 670 de angajați în total, cu 15% mai mult față de anul financiar anterior.
Cifre Ikea în România
- Numărul de vizite www.IKEA.ro: 14.639.519
- Vizitatori unici pe IKEA.ro: 7.583.446
- Vizite pe site-ul IKEA comenzi online: 4.302.192 visits
- Vizitatori unici pe site-ul IKEA comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
- Numărul de membri IKEA FAMILY: 279.000
- Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 480.915
- Procent de vânzări din total pentru gama pentru o viață mai sustenabilă acasă: 4,5%
- Vânzările IKEA FOOD: 2.034.159 lei
- Numărul de hot-dog vânduți:951.102 bucăți
- Kilometri de hot-dog vânduți: 532 km
- Numărul de chifteluțe vândute la restaurantul IKEA: 5.907.313 bucăți
- 75% din energia consumată provine din surse regenerabile
- Procent reciclat din totalul deșeurilor generate: 82%
- Carton și hârtie reciclate: 258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deșeuri de echipamente electrice și electronice (inclusiv bateriile și becurile uzate): 24 tone; deșeuri organice de la restaurant și ulei comestibil reciclate: 8 tone.
- Mobilier colectat prin programul de reciclare și refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
- Energie consumată: 3.940 MWh
- Gaz consumat: 1.298 MWh
Sursa: Ikea, vânzări de 586,6 mil. lei în intervalul septembrie 2016-august 2017