Apple a lansat iOS 14.5, cu un nou sistem de protejare a intimităţii, în care utilizatorul trebuie să-şi dea acordul înainte de a fi urmărit, provocând astfel nemulţumirea companiilor din advertising.
iOS 14.5 (împreună cu corespondentul său de iPad) au fost lansate luni seară şi pot fi, de atunci, instalate pe device-urile mobile dezvoltate de Apple. Deşi este doar un update intermediar, acesta aduce câteva noutăţi notabile.
În primul rând, iOS 14.5 vine cu ceea ce Apple numeşte App Tracking Transparency. În cadrul acestui nou sistem de protejare a intimităţii, utilizatorul va primi o notificare ce-l va întreba dacă permite aplicaţiilor să-l urmărească în afara propriilor servicii.
Dacă utilizatorul refuză urmărirea din partea unei aplicaţii, aceasta nu va mai putea folosi identificatorul unic furnizat de telefon pentru a vedea activitatea utilizatorului în cadrul altor servicii şi aplicaţii.
Mai multe opţiuni legate de noul App Tracking Transparency, printre care blocarea în mod implicit a urmăririi, pentru a nu mai primi notificări de fiecare dată, există acum la Settings – Privacy.
Deblocarea iPhone-urilor se poate face acum cu ajutorul Apple Watch, pentru situaţiile în care FaceID nu poate realiza identificarea utilizatorului din cauza măştii.
UE avertizează Apple din cauza aplicațiilor