Formația de hard rock Kiss şi-a vândut brandul și discografia firmei suedeze pophouse Entertainment pentru o sumă estimată la peste 300 de milioane de dolari, mișcare care echivalează cu retragerea trupei din concertele live, odată cu încheierea End of the Road World Tour, relatează BBC.
Pophouse va deţine nu doar drepturile asupra muzicii, ci şi asupra întregului brand Kiss, inclusiv asupra vânzărilor de proprietate intelectuală, ceea ce va permite firmei suedeze să genereze în viitor conţinut generat de inteligenţa artificială.
Compania suedeză, care a colaborat în decembrie 2023 cu Kiss pentru crearea unui avatar digital, a produs și concertele „Abba Voyage” pe baza unui principiu similar.
Kiss a fost fondată în 1973 de Paul Stanley şi Gene Simmons, iar în perioada sa de glorie din anii 1970, trupa a produs hituri precum „Rock and Roll All Nite” şi ”God of Thunder”.
Kiss a vândut aproximativ 100 de milioane de discuri în ultimii 50 de ani.
Și alți artiști au făcut la fel
Gene Simmons, considerat ca fiind inima antreprenorială a trupei, a refuzat să ofere o cifră exactă a acestui contract.
„Cel mai bun lucru despre această afacere este cu cine facem afacerea, natura colaborării şi cum ne-am întâlnit cei mai buni prieteni pentru tot restul vieţii noastre”, a spus el
Decizia Kiss nu este singulară în lumea showbizului. Spre exemplu, Bob Dylan şi Bruce Springsteen şi-au vândut, de asemenea, portofollile muzicale pentru sume considerabile.
Ambii artişti au fost vânduţi unor mari case de muzică pentru 500 milioane de dolari şi, respectiv, 450 milioane de dolari.
Deşi nu au fost dezvăluite detaliile ale acordului semnat de Kiss, acesta este similar cu cel al trupei britanice Genesis.
Kiss a cântat o singură dată în România, în 2022.