Salonul auto de la Paris din această toamnă aduce în fața publicului în special mașini electrice sau hibride. Producătorii par interesați de producția electricelor pe măsură ce șoferii par să le prefere mașinilor clasice.
Vezi și Vezi care mașini electrice consumă cel mai puțin și care au cea mai bună autonomie
În cazul mărcii românești Dacia, vicepreședintele producătorului de la Mioveni, Xavier Martinet a confirmat o nouă modernizare a modelului electric Dacia Spring în 2024. Cu un stand similar cu cel al ”tătucului” Renault, Dacia se laudă la Paris și cu Dacia Spring.
Aflată pe locul patru în clasamentul vânzărilor din segmentul european al mașinilor electrice, cu 3.699 de unități, Dacia Spring nu este deja un actor important în industrie.
Conform JATO Dynamics, modelele aflate pe primele trei locuri în segmentul electricelor – Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq – au avut creșteri cuprinse între 20% și 89% în timp ce majorarea vânzărilor Dacia Spring a fost de 894%!
În acest context, într-o discuție cu câțiva jurnaliști români prezenți la Paris, Xavier Martinet, vicepreședinte Dacia având în subordine diviziile de vânzări și marketing, a declarat că prognozele grupului sale arată că „până la finalul anului vom avea 100.000 de comenzi pentru modelul Spring. (…) Per total media de vârstă a clienților Dacia este de circa 50 de ani, la fel ca în întreaga piață. Aici, mașina care iese în evidență este Spring. Aduce mulți clienți tineri. În România, de exemplu, media de vârstă a clienților Spring este chiar mai redusă decât în alte țări cu circa cinci ani”.
Deși principala țintă a departamentului de vânzări Dacia sunt persoanele fizice, oficialul susține că și „firmele care vor o mașină electrică aleg Spring pentru că este accesibilă și își face treaba. Ca idee, companiile de car-sharing ne cer tot mai multe mașini Dacia Spring”.
Dacia Spring nu este o mașină chinezească
„Dacia Spring nu este o mașină chinezească. Nu este un DongFeng. A fost dezvoltată de Alianța Renault – Nissan și a apărut mai întâi în India. Este acum produsă în China (n.n. – ca și mașini ale altor mărci prestigioase) pe o platformă electrică a Alianței. Și a fost modificată la centrele noastre tehnice pentru a putea fi vândută în Europa. Deci, Spring este o Dacia”, a menționat oficialul mărcii românești, parte a grupului francez Renault.
„Nu pot spune dacă viitorul model Spring va fi produs în altă parte. Nimic nu e stabilit. Deocamdată industria de mașini electrice este în China. Bateriile vin din China. Mai mult de 50% din valoarea unui vehicul electric are ca proveniență China. Asta e situația. Vom vedea în viitor ce va fi. Dacă Europa își dezvoltă industria de baterii și întregul ecosistem sunt posibile schimbări. Dar nimic nu este decis încă”, a încheiat Xavier Martinet.
Vezi și Electrica Dacia Spring, cel mai vândut automobil în noiembrie
De la conceptele Renault 4ever și Renault 5, modelul de serie Renault Megane E-Tech Electric, Jeep Avenger, chinezeștile BYD Atto 3, Tang și Han, Ora Funky Cat și până la vietnamezele VinFast VF8 și VinFast VF9, vizitatorii văd,pe larg, la Paris segmentul de mașini electrice.