Legea prin care se doreşte extinderea valabilităţii paşapoartelor a fost votată în Parlament

0

Senatul a adoptat proiectul de lege al Guvernului privind extinderea termenelor de valabilitate a paşapoartelor simple electronice de la 5 ani la 10 ani în cazul persoanelor care au împlinit vârsta de 25 de ani şi de la 3 ani la 5 ani pentru cei cu vârste între 12 şi 25 de ani.

Citiți și Preşedintele Academiei Române neagă acuzaţiile de colaborare cu fosta Securitate

Potrivit Agerpres.ro, proiectul este menit să să fluidizeze activitatea serviciilor de paşapoarte prin scăderea numărului de solicitări pentru eliberarea documentelor.

Pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar în termen de 3 zile trebuie să existe situaţii de urgenţă obiective, determinate de motive de sănătate, familiale sau profesionale în care titularul nu dispune de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic. Această urgenţă va trebui dovedită în momentul depunerii cererii de eliberare a paşaportului simplu temporar.

Cei care nu doresc eliberarea unui paşaport simplu electronic pot solicita eliberarea unui paşaport simplu temporar care le va fi eliberat în intervalul în care se emite paşaportul simplu electronic.

Senatul a adoptat un amendament la propunerea legislativă care prevede că „exercitarea de către o persoană a dreptului la liberă circulaţie în străinătate se suspendă când aceasta este inculpată într-o cauză penală şi a fost dispusă, în condiţiile Codului de procedură penală, instituirea unei măsuri preventive, cu impunerea după caz, a obligaţiei de a nu părăsi o anumită limită teritorială, fixată de organul judiciar, decât cu încuviinţarea prealabilă a acestuia”. Proiectul va primi votul final în Camera Deputaţilor.

Măsura ar aduce România la actualele standarde europene. Termenul de valabilitate pentru paşaport este de 10 ani în ţări precum Austria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Italia sau Irlanda.

Purtătorul de cuvânt al Executivului a spus că proiectul de lege are în vedere, printre altele, o reevaluare mult mai clară în ceea ce priveşte eliberarea paşaportului simplu temporar.

„Pentru eliberarea unui astfel de document, deci paşaport simplu temporar, trebuie să existe situaţii de urgenţă obiective, determinate de motive de sănătate, familiale sau profesionale în care titularul nu dispune de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic. Această urgenţă va trebui dovedită în momentul depunerii cererii de eliberare a paşaportului simplu temporar.

Pentru situaţiile în care se solicită eliberarea unui paşaport simplu temporar în scopul deplasării minorului în străinătate, e o chestiune foarte importantă, pentru studii sau concursuri oficiale organizate de instituţii străine, a fost eliminată obligaţia ca documentele doveditoare să fie autorizate de o autoritate administrativă română.

Un copil care merge la un concurs internaţional poate veni cu dovada că merge la concurs, nu trebuie să existe celebra ştampilă”, a mai adăugat Barbu, într-o conferinţă de presă.

Ai nevoie de cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie insoţită de certificatul de naştere, în original, bineînţeles, cât şi de chitanţe, drept dovadă a achitării taxelor pentru emiterea paşaportului, în original.

Paşaportul simplu electronic costă 218 şi 280 de lei şi se eliberează în termen de minim 10 de zile lucrătoare, şi maxim 30 de zile.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele