Noul motor Mazda pe benzina promite un consum cu 35-45% mai mic faţă de unitatea Skyactiv-G si va fi lansat in 2019.
Sub conceptul original al viziunii “Sustainable Zoom-Zoom”, anunţate în 2007, compania a făcut eforturi să ofere atât plăcerea de a conduce, cât şi performanţe de mediu şi de siguranţă remarcabile. Având în vedere schimbările rapide ce au loc în industria auto, noua viziune oferă o perspectivă pe termn lung şi arată cum Mazda va folosi plăcerea de a conduce, sentimentul fundamental de atracţie faţă de automobile, pentru a ajuta la rezolvarea problemelor cu care se confruntă oamenii, planeta şi societatea.
SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzină din lume care foloseşte aprinderea prin compresie, în interiorul său amestecul de aer şi combustibil aprinzându-se spontan prin compresia pistonului.
Cititi aici si despre Mazda Vision Coupe
Metoda nouă de combustie, denumită Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat două probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă şi obţinere unei tranziţii uşoare între aprindere cu scânteie şi cea prin compresie.
Aprinderea prin compresie şi un compresor montat pentru a îmbunătăţi economia de combustibil livrează un răspuns superior al motorului şi cresc cuplul cu 10-30 de procente faţă de generaţia actuală de motoare pe benzină SKYACTIV-G3.
Cu o eficienţă ridicată pe o plajă largă de rotaţii şi nivele de sarcină, motorul permite mai multă flexibilitate în selectarea vitezelor, oferind atât economie de combustibil cât şi performanţe de condus superioare.