Metroul din Cluj-Napoca a primit undă verde

Stefan Alexiu

Viitoarea magistrală de metrou pe care Clujul o va construi a primit undă verde. Metroul Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a emis, joi, certificatul de urbanism pentru proiectul metroului.

 

„Am emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul”, a scris Alin Tișe pe Facebook.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes, a detaliat Tișe.

Vezi și Antreprenorii de succes din Alianța Vestului au înregistrat peste 500 mil de euro cifră de afaceri

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Proiectul trebuie terminat până în august 2026, data – limită la care statele membre pot cheltui banii alocați de UE prin acest program dedicat relansării economice post-pandemie. Cristian Ghinea a anunțat că a primit asigurări de la autoritățile din Cluj că metroul va fi dat în funcțiune la timp.

Citeste si...  Bursele europene au încheiat joi în creştere

„Domnul Emil Boc m-a asigurat că se va face, dar poate fi împărțit în tronsoane și măcar un tronson sau două să fie gata. Noi raportăm număr de km. Dacă e un risc de întârziere, să putem raporta o bucată din el, să ne luăm banii pe el”, a declarat Ghinea.


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *