mihai arghire brightway

Mihai Arghire: Dorința de a introduce plata prin criptomonede pleacă de la pasiunea colectivă

Alexandru Ionescu

Brightway a intrat în grupul companiilor din România care au adoptat plata cu criptomonede. Despre acest lucru, dar și multe altele, ne-a vorbit Mihai Arghire, CEO Brightway.

 

-Cum a apărut compania, cine este antreprenorul din spatele companiei?

-Compania a luat naștere în jurul anului 2004 din nevoia de susținere în business a companiilor din jurul colegului nostru, Lucian Arghire. Acesta a venit cu programe de dezvoltare și training pentru companii și echipele acestora, în zone precum leadership, finanțe și vânzări. În prezent, pentru că businessul este unul scalabil și cu ascensiune constantă, Mihai Arghire și Lucian Arghire sunt managing partners.

-Cu ce sumă a fost pornită afacerea acum mai bine de 15 ani?

-Oferind servicii, investiția inițială nu a fost mare. Am avut nevoie practic de un site, o identitate vizuală, laptop și câteva materiale de marketing, elemente care nu au depășit 15.000 de euro. Pe măsură ce ne-am dezvoltat în primi ani și ne-am creat o echipă, am început să funcționăm ca o companie în adevăratul sens al cuvântului și să avem un spațiu de birouri, mașini de serviciu, bugete de marketing și un plan de a reinvesti o parte din profit pentru creșterea afacerii.

-Ce oferiți companiilor?

-Portofoliul nostru are la bază serviciile de consultanță și training, team building și recrutare în funcție de cerințele clienților și ale pieței. Experimentăm și generăm noi idei de evenimente, atât pentru B2B, cât și în temele evenimentelor open. Adică evenimentele unde poate participa oricine indiferent de companie sau de experiența precedentă. Mizăm pe cât de important este sa avem angajați fericiți în piața noastră de muncă, și să îmbunătățim calitatea vieții oamenilor livrând programe educaționale inovatoare și instrumente de management utile. Ne adresam direct provocărilor zilnice ale persoanelor, echipelor și organizațiilor din mediul de afaceri.

Citeste si...  INTERVIU EXCLUSIV | Povestea neștiută a antrenorului de handbal Florin Ciupitu

-Ce cifră de afaceri ați atins în 2021?

-În 2021 am realizat venituri în valoare de 350.000 de euro din servicii de training.

-Cum estimați evoluția afacerii în 2022 (cifră de afaceri, nr. clienți, trenduri etc.)?

-Suntem optimiști pentru anul în curs, credem că va aduce finalul pandemiei și un boom de evenimente corporate (team building-uri, conferințe). Echipele au nevoie de conectare și, din păcate, în ultimii doi ani acest lucru a fost posibil doar online. Divizia noastră de team building-uri a avut de suferit, dar credem că 2022 va fi o revenire pentru noi și cumulat cu serviciile de training vom atinge o cifră de afaceri de 800.000 euro.

-Câte persoane ați impactat anul trecut? Cu ce programe?

-Serviciile de dezvoltare personală, dar și cele de team building sunt printre cele mai cerute programe în ultimii ani. În 2021 am avut peste 2500 de participanți în programele noastre, fie în evenimentele open pentru publicul larg, sau în trainingurile sau în team buildingurile in house.

-Care a fost evoluția companiei în anii pandemiei?

-Fiind într-un domeniu de interes pentru companii, programele noastre au continuat în mediul online o dată cu instaurarea pandemiei acum doi ani de zile. Am rulat programele de training pe platforme online și am continuat să oferim servicii personalului din companii. Ba chiar am oferit servicii pro-bono pentru jurnaliști sau persoane care voiau să obțină serviciile noastre în momente de criză. Printre avantajele mutării în mediul online au fost impactarea unui public mult mai mare. Dacă până acum poate erau condiționați de un spațiu fizic și de a veni la București, o dată cu pandemia am avut participanți la cursuri din toate colțurile țării, ba chiar și din Republica Moldova.

Citeste si...  Consiliul Investitorilor Străini vorbește de un maxim istoric

Avem încredere că adaptabilitatea echipei și a serviciilor au fost avantajele noastre principale. Nu a fost ușor, însă am reușim să transformăm un serviciu face-to-face într-un serviciu mult mai performant în mediul online și cu siguranță vom continua în formula aceasta și mult după ce pandemia nu va mai fi.

-De ce acceptați plata prin cripto?

-Dorința de a introduce plata prin criptomonede pleacă de la pasiunea colectivă, cu siguranță. Suntem o echipă tânără, digitalizată, care crede în orice mișcare nouă în zona digitală. Susținem proiectele care aduc valoare și mai ales în piața românească, de aceea simțeam că este o chestiune de timp până când primii clienți ne vor întreba de metode alternative de plată. Și nu am așteptat să ne ceară, am oferit noi din prima. Încă din mai 2021, am început căutările pentru un furnizor suficient de bun pentru aceste servicii, și l-am găsit în Portugalia. Utrust este o soluție de plată care permite companiilor să accepte criptomonede precum EGLD, Bitcoin și Ethereum, la fel cum fac cu cele tradiționale. Vin cu o soluție de facturare, API și pluginuri gata de integrat pentru toate platformele majore de comerț electronic, și ne oferă toate instrumentele necesare pentru a accesa economia cripto neexploatată (+300 de milioane de utilizatori și în creștere). Tot procesul este unul foarte simplu, de aia ne place mult acest domeniu. Comision fix și transparent, fără taxe de frontieră, fără taxe ascunse, decontările sunt în fiat direct în contul nostru bancar în ce monedă ne alegem noi. Am zis mai sus de EGLD pentru că recent au încheiat un parteneriat cu Elrond, de care nu puteam fi mai mândri. Și avem acum o monedă românească ca opțiune de încasare, dar și o criptomonedă românească ca opțiune de plată.

Citeste si...  Ministerul Muncii propune încă o zi liberă la finalul acestei luni

Orban declară că nu a fost implicat în achiziţiile făcute de UNIFARM


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *