Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă schimbări în modul de evaluare a lucrărilor de la examenele naţionale, în sensul introducerii corectării informatizate, care să elimine eroarea umană în evaluarea lucrărilor.
Iniţial, acest sistem va fi introdus la clasele primare şi gimnaziu, urmând ca examenul de Bacalaureat să fie modificat în câţiva ani.
„Văd că încă există neîncredere în tot sistemul că vom reuşi pentru evaluarea la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a şi Evaluarea Naţională de la anul, să avem corectare informatizată. Eu spun încă o dată că vom reuşi şi vom avea, pentru a elimina toate aceste situaţii. Iar pentru Bacalaureat vom organiza o pilotare la anul”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, marţi seară, la Digi 24
El a explicat în acest context, că „pilotarea” de la examenul de Bacalaureat va consta în faptul că în fiecare judeţ vor exista unu sau două centre de examen unde lucrările vor fi codificate, scanate, iar rezultatele vor fi colectate în funcţie de subiecte care dau o imagine asupra competenţelor, nu cunoştinţelor reflectate în lucrări.
„Pentru a avea un Bacalaureat care să evalueze competenţele, ai nevoie de un întreg parcurs liceal care să pregătească acest lucru. Cel mai devreme se va intra pe acest sistem din septembrie 2022, dacă legea va fi adoptată în timp util, şi atunci din septembrie 2022 vor urma patru ani de liceu şi abia la finalul celor patru ani de liceu va fi acest Bacalaureat care să fie bazat pe competenţe. Până atunci, Bacalaureatul va fi în modul cunoscut, însă sper să reuşim, îmi doresc să avem o corectare informatizată care să elimine aceste erori”, a adăugat ministrul Educaţiei.