Dante International, compania care deține eMag, a ajuns în 2017 la afaceri de 3,3 miliarde de lei, în creștere cu circa 800 de milioane de lei față de 2016. În același timp, pierderile companiei s-au majorat și ele la 111 milioane de lei, față de circa 85 de milioane de lei în 2016.
Numărul de angajați ai companiei deținute de Iulian Stanciu (circa 20%), care e și CEO, și sud-africanii de la Naspers (circa 80%) a crescut cu aproape 60%, de la 1.335, la 1.990.
Creșterea fulminantă a cifrei de afaceri a companiei se explică parțial și prin integrarea Fashion Days, dar și prin impactul parțial al business-ului din exteriorul țării (Bulgaria, Polonia, Ungaria) și, evident, campaniilor publicitare continue.
Retailerul online, care și-a extins gama de produse și a devenit un mall online, a reușit să depășească Altex, specializat în primul rând în vânzări clasice, care a atins o cifră de afaceri de 3,283 miliarde de lei cu 2.990 de angajați.
Altex, companie controlată de omul de afaceri Dan Ostahie, are însă avantajul profitului, cifrat la 48,6 milioane de lei.
Datorii de un miliard de lei
Și vânzările Altex au crescut puternic, cu aproximativ 500 de milioane de lei, în raport cu 2016, în vreme ce profitul companiei s-a majorat cu circa 10 milioane de lei.
La datorii, cele două companii sunt aproape la egalitate. Un miliard de lei pentru eMag (Dante International) și 966 de milioane de lei pentru Altex.
Un alt jucător important de pe piața de electroretail, Flanco, deținut de Iulian Stanciu, a ajuns la afaceri de aproape un miliard de lei și un profit de aproape 7 milioane de lei.
Afacerile Flanco au crescut cu câteva zeci de milioane de lei față de 2016, în vreme ce profitul s-a majorat cu circa 3 milioane de lei.
Sursa: Piața de electroretail: eMag câștigă lupta pe cifra de afaceri, Altex rămâne cu profitul