Vânzările de produse personale de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri şi cosmetice) vor scădea cu 23% în acest an, până la 217 miliarde de euro, din cauza pandemiei de coronavirus, acesta fiind primul declin de după 2009 şi totodată cea mai mare scădere înregistrată vreodată, a anunţat miercuri firma de consultanţă Bain & Company.
Declinul preconizat de Bain, care vine în pofida unei reveniri puternice a vânzărilor de produse de lux în China, este în zona inferioară a intervalului cuprins între 20% şi 35%, prognozat de aceeaşi firmă de consultanţă în luna mai a acestui an.
Acest lucru se datorează unei reveniri peste aşteptări a vânzărilor de produse de lux în cursul verii, când măsurile de izolare au fost ridicate în întreaga lume iar magazinele care comercializează poşete, haine, bijuterii şi ceasuri de lux au fost redeschise.
Cu toate acestea, cel de-al doilea val de infecţii cu coronavirus care a apărut în Europa şi SUA începând din octombrie a condus la noi restricţii şi închideri de magazine. În plus, incertitudinea provocată de alegerile prezidenţiale din SUA a afectat şi ea încrederea consumatorilor.
Vezi și Casoteca.ro – magazin
Singura veste bună pentru producătorii de articole de lux este China, unde vânzările au crescut cu 45%, până la 44 miliarde de euro în acest an. Potrivit analiştilor de la Bain, China este pe cale să devină cea mai mare piaţă din lume pentru produsele de lux în 2025, pe măsură ce consumatorii chinezi înstăriţi vor călători mai puţin şi vor cheltui mai mult acasă.