Primăria Ploiești a sesizat Poliția în legătură cu activitatea companiei locale de transport public în urma unor suspiciuni privind numărul de kilometri facturați de Transport Călători Express (TCE), anunță, vineri, primarul Mihai Polițeanu.
‘Primăria Ploiești a trimis joi la Poliția Prahova o sesizare cu privire la posibila săvârșire a infracțiunilor de fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals în legătură cu numărul de kilometri facturați de compania locală de transport public (TCE) și plătiți din banii ploieștenilor’, a scris edilul pe Facebook.
Acesta arată că, în urma verificărilor aleatorii care au vizat numărul de kilometri zilnici raportați de TCE pentru fiecare autobuz, a găsit multe situații în care TCE a declarat că un singur autobuz ar fi efectuat peste 800 km/zi, punctând că astfel de declarații sunt ‘în mod fățiș nereale’.
”Solicit angajaților TCE să nu cumva să încerce să umble la rapoarte scrise sau în aplicația informatică dacă cineva le va solicita acest lucru. Solicit Poliției o anchetă independentă, efectivă, aprofundată și făcută cu celeritate. Asigur Poliția de tot sprijinul Primăriei Ploiești”, spune primarul.
TCE este o gaură neagră pentru banii ploieștenilor
Săptămâna trecută, Mihai Polițeanu a cerut directorului TCE Ploiești, Nicolae Alexandri, să reducă ‘rapid’ cheltuielile cu circa 22%, acuzând că la TCE este ‘o gaură neagră pentru banii ploieștenilor, parazitată de pile și nepotisme’.
Tot atunci, Polițeanu spunea că a găsit situații în care TCE a declarat că un singur autobuz ar fi efectuat peste 900 km pe zi, Nicolae Alexandri replicând, joi, într-o conferință de presă, că aceste afirmații sunt ‘totalmente neadevărate’.
”Am făcut niște cercetări interne care mi-au dat că aceste afirmații sunt totalmente neadevărate. M-a mirat să se întâmple așa ceva pentru că noi avem un sistem de monitorizare cu un GPS, sistem care a fost cerut a se implementa de Curtea de Conturi în anul 2019, care a constatat că sistemul pe care deja îl avea societatea din anul 2005 nu mai era funcțional și oferea date eronate. (…) Nu este adevărat că noi am facturat către Primăria Ploiești și am încasat sume prin compensația lunară folosind acele date pe care le-a prezentat primarul municipiului Ploiești. Nu știu de unde le are.
Bănuiesc că cineva i-a furnizat niște date pe care noi, în decursul timpului, am constatat și noi erori, dar nu le-am folosit la facturare, am cerut operatorului respectiv să îndrepte acele erori. Dacă el nu a putut să refacă un istoric sau să îndrepte acele erori, am făcut-o noi pentru că avem un martor în plus față de GPS și anume foile de parcurs, lucru care l-a constatat și Curtea de Conturi și a spus Curtea de Conturi că nu ne putem deroba de foile de parcurs pentru că ele ar trebui să fie bază și GPS-urile sunt al doilea mijloc de probă. (…) Nu am facturat niciodată 800 și de kilometri parcurși de o mașină într-o zi sau 700 sau 900 sau ceva. Valorile maxime care au stat la bază a emiterii facturilor către primăria municipiului Ploiești au fost de maxim 300 și ceva de kilometri care sunt posibil de realizat de către o mașină într-o zi în cadrul programului de transport”, a declarat Alexandri.