Procentul final de promovare a examenului de definitivare a crescut în urma contestațiilor

0

Procentul final de promovare la examenul naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2017) este în creștere cu peste 3% după soluționarea contestațiilor, ajungând la 66,90%, comunică Ministerul Educației.

Astfel, din totalul de 5.235 de candidaţi evaluați la proba scrisă, 3.502 candidaţi au reușit să obțină, în final, medii mai mari sau egale cu 8 și au promovat examenul. Din totalul celor 1.200 de candidaţi care au depus contestaţii, 167 au obținut medii peste 8 în urma soluţionării acestora și, implicit, statutul de promovat.

În urma soluționării contestațiilor, judeţul cu rata de promovare cea mai mare este Bistrița-Năsăud (77,8%), fiind urmat de Vâlcea (72,9%) și Mureș (72,6%), în timp ce rata de promovare cea mai scăzută s-a înregistrat în județul Giurgiu (50%). În municipiul București procentul este de 71,43%.

Citește și: Grădinițe construite cu mai puțin de 10.000 de euro – o soluție pentru copiii din mediul rural

 

În ceea ce priveşte tranşele de medii, situaţia finală este următoarea: medii sub 7 – 963 de candidaţi (18,40%), medii între 7 şi 7,99 – 770 de candidaţi (14,70%) și medii între 8 și 10 – 3.502 candidaţi (66,90%). Din cei 44 de candidaţi cu note de 10 la proba scrisă, doar 34 au obținut note de 10 la toate probele examenului.

Ministerul reamitește că, în contextul legislativ actual, o persoană poate susține proba scrisă de cel mult trei ori. Ulterior, susținerea examenului va fi condiţionată de achitarea unei taxe stabilite de Ministerul Educaţiei Naționale. De asemenea, persoanele care nu au promovat se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea, de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică de un an.

Pe site-ul MEN puteți vedea datele statistice privind sesiunea 2017 a examenului național de definitivare detaliate.

(0 vizualizari)

Educatie-examen-definitivare

Post-ul Procentul final de promovare a examenului de definitivare a crescut în urma contestațiilor apare prima dată în Pedagoteca.


Sursa: Pedagoteca

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele