Producătorii de maşini raportează o cerere mai scăzută în Europa şi America de Nord, consumatorii respingând preţurile mai mari, preferând să îşi păstreze banii pentru alte nevoi.
Deşi unele mărci de lux precum Ferrari şi Mercedes au crescut previziunile de vânzări datorită cererii continue ridicate pentru modele de top, perspectivele pentru cea mai mare parte a industriei sunt mai sumbre.
Timpii de aşteptare comenzile noi devin mai scurte, pe măsură ce registrele de comenzi se subţiază. Asta chiar şi cu producţia mai lentă decât de obicei şi livrările cu mult sub anul trecut, au spus directorii.
”Noile comenzi primite sunt în scădere”, a declarat directorul general al BMW, Oliver Zipse, într-o telefonică cu analiştii referitoare la venituri, de miercuri, referindu-se în special la Europa.
Producătorii de maşini au protejat până acum marjele prin creşterea preţurilor, dar accelerarea puternică a inflaţiei în America de Nord şi Europa ar putea face mai dificilă transferarea costurilor în creştere.
”Cererea este în scădere”, a declarat directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, săptămâna trecută, deşi a spus că registrele de comenzi sunt încă pline pentru lunile următoare.
”Semnele de avertizare sunt pentru Europa şi America de Nord, mai puţin pentru regiunea chineză”.
Dacia, Toyota și Hyundai sunt cele mai vândute mașini noi în România
Inflaţia din Europa şi Statele Unite a accelerat vertiginos în ultimele luni, băncile centrale avertizând că un vârf ar putea fi la câteva luni distanţă, ducând la scăderea încrederii consumatorilor şi a companiilor.