BMW Group are în derulare un pachet amplu de proiecte care au ca obiectiv îmbunătăţirea experienţei în service pentru clienţii BMW şi MINI. În prim-plan este extinderea reţelei de service, cu investiţii importante în ultimii ani, alături de un set amplu de pachete de soluţii digitale care asigură uşurinţă în utilizare şi mai multă transparenţă.
Alături de extinderea reţelei de dealeri, BMW Group a beneficiat de investiţii importante în noi centre de service. Acestea creează o reţea puternică la nivel naţional şi face pentru clienţi accesul mai facil pentru întreţinere şi reparaţii şi cresc competitivitatea reţelei.
În ultimii patru ani au fost deschise şapte service-uri noi dedicate BMW în Bacău, Bistriţa, Buzău, Craiova, Piteşti, Suceava, Târgu Mureş, fără a include cele trei centre complete de vânzări şi service deschise în aceeaşi perioadă.
Cea mai nouă investiţie în derulare, la Piteşti, este proiectul dealerului BMW Auto Cobălcescu, care este deja activ în Bucureşti. Service-ul include trei posturi pentru mecanică, trei posturi pentru electrică, un post pentru geometrie roţi şi patru posturi pentru caroserie şi sunt preconizate noi investiţii continue pentru o extindere treptată în decursul acestui an. Investiţia a creat 12 locuri de muncă cu pregătire ridicată şi este un exemplu al impactului local pe care îl au aceste investiţii.
Proiectul din Piteşti este urmat de o nouă investiţie la Buzău din partea Proleasing Motors, un alt partener cu tradiţie al mărcii cu un centru important în Ploieşti.
Cu două centre complete de service şi vânzări, reţeaua MINI include şi o reţea naţională de service-uri autorizate în Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi şi Ploieşti.
„Beneficiem de angajamentul unor antreprenori locali, cu experienţă în reţeaua BMW Group, care se extind şi creează sinergii pentru eficienţă operaţională. În acelaşi timp, aceştia au şansa să folosească experienţa acumulată în alte oraşe din apropiere”, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
Dezvoltarea soluţiilor digitale pentru clienţii mărcii sunt parte din strategia globală BMW Group. Deja din 2017, prin BMW Teleservices, automobilul comunică automat cu centrul de service şi îl informează cu privire la următorul termen pentru operaţiunile de revizie. Astfel, centrul de service poate acţiona în consecinţă şi contacta clientul pentru programarea reviziei.
Pentru o comunicare rapidă şi transparentă cu service-ul a fost introdus de la începutul acestui an şi sistemul Smart Video Communication. Astfel, clientul primeşte informaţia sub forma unui link care deschide un formular web într-un format responsive, adaptat pentru a putea fi citit atât pe calculator, cât şi pe telefonul mobil. Fiecare operaţiune de service este explicată în prezentarea video, iar clientul are posibilitatea, printr-un simplu click, să selecteze doar operaţiunile pe care le consideră necesare. Pe baza selecţiei, clientul primeşte imediat costul total al intervenţiilor, iar atelierul este notificat automat cu privire la operaţiunile aprobate de client. Această tehnologie permite o comunicare clară şi transparentă cu clientul, fără ca acesta să fie nevoie să se deplaseze de fiecare dată la service.
Soluţia se preconizează ca până la final de iunie să fie disponibilă în toate centrele din ţară. Numărul de astfel comunicări a crescut de la 237 în ianuarie la 667 în februarie şi 958 în aprilie. Este de aşteptat ca trendul crescător să se menţină.
Un alt proiect în derulare este cel de programări on-line în service, disponibil din site-ul dedicat al fiecărui service. Soluţia on-line asigură o comunicare clară cu dealerul şi o transparenţă în ceea ce priveşte disponibilitatea intervalelor orare pentru programare pentru client. Proiectul-pilot include service-urile Filaret Service, Proleasing Motors, Group West Motors, urmând a fi extins treptat şi către restul reţelei.
Cititi si Bavaria Mobility, fosta Bavaria Rent, lansează servicii noi de mobilitate în România