Aproximativ 60% din cele 56 de companii care au participat la sondaj au declarat că, imediat după data aplicării Regulamentului GDPR erau în plin proces de implementare a cerințelor acestuia.
Raportul PwC România a dorit să măsoare nivelul de implementare a cerințelor GDPR la nivelul companiilor din țară.
Companiile consideră că cele mai afectate departamente de aplicarea Regulamentului sunt cele de resurse umane (25%) și de relații cu clienții (25%). În acest clasament urmează departamentul IT (21%) iar pe locul al treilea se află departamentul de vânzări (18%). Alte departamente care au mai fost menționate, cu procente mai mici, sunt departamentul Financiar, cel de Marketing, Juridic și Risc.
În cadrul acestui sondaj au participat 56 de companii care desfășoară activități în domenii diverse, principalele fiind: servicii financiare (20%), retail (14%), producție industrială (13%), industrie farmaceutică (11%), industrie auto (7%), IT și energie (fiecare cu 5%), telecomunicații și imobiliare (fiecare cu 2%). Alte domenii sunt servicii de consultanță (juridice, audit, resurse umane), transporturi și piața de capital.