Departamentul pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înființat luna trecută de premierul Dăncilă are șef pe Bogdan Pascu. Acesta este cunoscut ca un apropiat al lui Dan Voiculescu.
Noul departament este deja numit ” unui adevărat minister paralel al Transporturilor” și vine pe fondul eșecurilor guvernelor succesive PSD-ALDE din această legislatură de a realiza marile proiecte de infrastructură de transport.
Liderul ALDE a declarat că formațiunea sa va ieși de la guvernare dacă nu se demarează marile proiecte de infrastructură.
Citește cum Narcis Neaga, cu salariu de șef de bancă, demisionează de la ”Drumuri”
De notat că la începutul lunii iulie, odată cu revocarea șefului CNAIR, Narcis Neaga, Dăncilă susținea că a cerut Departamentului pentru monitorizarea proiectelor de investiții în infrastructură ”o analiză referitoare la stadiul mai multor proiecte de investiții în infrastructura de transport”.
Cine este prietenul lui Voiculescu, Bogdan Pascu
Bogdan Pascu (fost vicepremier din partea Partidului Conservator în guvernul Tăriceanu) a condus în ultimii șase ani compania de proiectare și consultanță Consitrans, care are numeroase contracte cu Compania de Administrare a Infrastructurii, inclusiv pentru realizarea drumului expres Craiova – Pitești.
Într-un raport din 2016, care încerca să elucideze problemele apărute la lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care a fost închis pentru reparatii la nici un an de la inaugurare după ce au apărut fisuri în asfalt, experţii CNAIR şi ai Corpului de Control al Ministerului Transporturilor arătau că „atât inginerul FIDIC Consitrans, cât şi inginerul FIDIC DRDP nu şi-au îndeplinit corespunzător obligaţiile prevăzute de serviciile de supervizare” şi că „firma de consultanță CONSITRANS ar fi trebuit să atragă atenţia constructorului Impregilo asupra terenului de fundaţie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate şi să nu permită aşternerea saltelei de piatră pe care a emis Raportul de Neconformitate”.
Despre Bogdan Pascu ”Turbo”
Numit ”Turbo” în tinerețe, Pascu a fost admis la TCM, el a continuat sa lucreze la service-ul auto pana in toamna anului 1986, cand a trebuit sa plece, pentru noua luni, sa-si satisfaca stagiul militar. La revenirea din armata si-a continuat munca in service pana in cand si-a inceput cursurile la facultate.
A absolvit, in 1992, TCM-ul si s-a angajat direct la o firma privata, Baco Import-Export SRL, unde a ocupat, pana in 1993, functia de director comercial. Firma Baco, care avea sa fie desfiintata prin 1997, era o reprezentanta a societatii germane Herlitz, condusa atunci de directorii Cornel Nicolescu si, din partea germana, de Bogdan Palosan.