De la 1 iunie, odată cu încetarea şomajului tehnic asigurat de stat şi redeschiderea majorităţii sectoarelor economice, sunt cel puţin 130.000 de companii care îşi vor pune problema dacă vor relua activitatea şi ce vor face cu angajaţii plătiţi până acum de stat, arată o analiză a companiei de consultanţă Frames.
„În faţa furtunii economice de proporţii care se proliferează la orizont, România se află precum un avion cu rezervorul gol, pregătit pentru o aterizare forţată. Vor supravieţui pasagerii (românii şi firmele) manevrelor făcute de un echipaj a cărui principală preocupare a fost până acum să acorde primul ajutor şi prea puţin să rezolve problemele tehnice ale aeronavei (economia românească)? Deşi echipajul de la Palatul Victoria promite că va scoate România din furtuna economică, realitatea este că niciunul dintre piloţi nu are experienţa unei asemenea misiuni”, spun analiştii.
Descrierea inedită a situaţiei în care se află România în această perioadă aparţine analiştilor de la compania de consultanţă Frames care au încercat să pună în oglindă datele economice din prezent cu cele care au dus la aterizarea forţată din 2009, când am evitat o adevărată catastrofă doar urmare a intervenţiei „operatorilor de zbor” (FMI/Comisia Europeană/Banca Mondială). „Radarele economice ale Comisiei Europene şi FMI indică faptul că România survolează o atmosferă tot mai încărcată. Dinspre Vest se acumulează norii unei crize economice de proporţii, o depresiune economică care, potrivit celebrului economist Nouriel Roubini, se va întinde pe următorii 10 ani. Nici în ţară, atmosfera economică nu este tocmai senină, dincolo de buletinele meteo (economice) pozitive promovate de autorităţi”, afirmă analiştii.
Citește și: 146 de cauzuri noi de îmbolnăvire. 11.874 de persoane declarate vindecate