Studiu: 56% dintre copiii din mediul rural care fumează pun prima țigară în gură la 12 ani

0
copil-fumeaza

Studiul „Bunăstarea copilului în mediul rural“, lansat de World Vision România în 2018, a analizat incidența comportamentelor de risc pentru sănătate (fumatul, consumul de alcool) în rândul tinerilor, informează Digi24.

Astfel, 8% dintre copiii cuprinși în studiu au declarat că au fumat. Peste jumătate dintre aceștia (56%) au fumat prima dată în jurul vârstei de 12 ani. În același timp, incidența fumatului este mai mare în rândul băieților (12%) decât la fete (5%).

Frecvența fumatului în rândul copiilor crește odată cu vârsta. Astfel, dacă în rândul persoanelor de până la 14 ani doar 5% au declarat că au fumat zilnic în ultima săptămână, în cazul celor de peste 14 ani ponderea urcă la 26%. Dintre copiii care au declarat că au fumat, 22% fumează în fiecare zi, 18% cel puțin o dată pe săptămână, 20% mai puțin de o dată pe săptămână, iar 40% nu au fumat deloc în ultima lună. Procentul celor care au declarat că au fumat în fiecare zi a crescut cu 5% în ultimii ani, de la 17% în 2014 și 2016 la 22% în 2018.

Citește și: Consumul zilnic de băuturi dulci poate favoriza apariția cancerului

Accesul facil al copiilor și tinerilor din mediul rural la produse din tutun, completat de cele mai multe ori de o informare inadecvată, duce la statistici alarmante în ceea ce privește fumatul în România la vârste foarte mici. Pentru că protecţia copiilor, în special a celor mai vulnerabili dintre ei, este preocuparea constantă a World Vision România, fundația s-a alăturat celor peste 350 de organizații neguvernamentale membre ale Inițiativei 2035 – Prima Generație Fără Tutun a României care solicită autorităților modificarea și completarea cuprinzătoare a întregii legislații privind controlul tutunului.

Într-o scrisoare deschisă adresată Parlamentului și Guvernului României, ONG-urile semnatare, prin care și World Vision România, solicită:

  • Adoptarea de urgență a modificărilor legislative care să îndepărteze orice surse de publicitate și promovare, directă și indirectă, pentru produsele din tutun.
  • Modificarea și completarea urgentă a legislației din domeniul reducerii consumului de tutun în ceea ce privește utilizarea produselor din tutun, nicotină sau țigări electronice în spațiile publice închise.
  • Adoptarea de politici fiscale uniforme pentru toate produsele din tutun, pentru a rezolva problema vidului legislativ care permite taxarea la niveluri inferioare a produselor noi apărute pe piață.
  • Direcționarea taxelor suplimentare aferente producției și comercializării produselor din tutun către campanii educaționale la nivel național adresate prioritar grupei de vârstă de debut a consumului de tutun (13-15 ani), precum și pentru sprijinirea renunțării la fumat.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele