logo informateca logo informateca
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
InformatecaInformateca
Cauta...
  • Știri
    • Interne
    • Externe
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Turism și relaxare
  • Politică
  • Economie
    • Auto
    • Financiar
    • IT&C
  • Educaţie
    • Actualitate
    • Preşcolar
    • Şcoala
    • Studii în străinătate
    • Universitar
  • Sport
  • Casă şi grădină
    • Amenajări
    • Grădină
    • Info util
    • Noutăţi CasoTeca
  • Agricultură
    • La zi
    • Produse
    • Utilaje
  • Opinii
  • Publicitate
Follow US
© 2024 Informateca.ro
Economie

Superbogaţii continuă să cumpere bijuterii

Alexandru Ionescu
Alexandru Ionescu
20 mai 2025
Share
SHARE

În timp ce cumpărătorii obişnuiţi din segmentul de lux îşi reduc cheltuielile, cei mai bogaţi clienţi ai lumii continuă să investească în bijuterii rafinate, cu o condiţie: să provină de la cele mai exclusiviste mărci.

Pe o piaţă în care prestigiul face diferenţa, doar numele cu greutate precum Cartier, Van Cleef & Arpels sau Buccellati reuşesc să atragă achiziţii consistente, relatează CNBC.

Această tendinţă se reflectă clar în cifre: Richemont, care deţine cele trei branduri, a raportat o creştere de 11% în vânzările de bijuterii în ultimul trimestru fiscal şi un plus de 8% pe întregul an – contrazicând declinul raportat de alţi jucători importanţi din industrie.

LVMH, de exemplu, a anunţat vânzări stagnante în divizia de ceasuri şi bijuterii, în scădere cu 2% organic în primul trimestru din 2024, în ciuda portofoliului care include Tiffany & Co., Bvlgari şi TAG Heuer.

- Publicitate -

Kering, grupul care controlează Boucheron şi Pomellato, a raportat o scădere generală a vânzărilor de lux, iar Burberry a dezamăgit investitorii cu rezultate slabe, mai ales în Asia. Contrastul este cu atât mai vizibil cu cât bijuteriile devin o alternativă mai frecventă de cumpărat decât ceasurile, care au început să piardă teren după pandemia de Covid-19.

Vânzările de ceasuri Richemont au scăzut cu 13% în 2024, afectate în special de cererea slabă din China, deşi s-au redresat parţial în America.

Analiştii avertizează că ceasurile sunt percepute ca achiziţii pe termen lung, greu de repetat într-un interval scurt, în timp ce bijuteriile se bucură de o frecvenţă mai mare şi o integrare mai uşoară în stilul de viaţă cotidian al elitelor.

Într-un peisaj economic tensionat, marcat de preţuri ridicate la aur, fluctuaţii valutare şi noi tarife comerciale, marile case de bijuterii evită majorările agresive de preţ, preferând să mizeze pe fidelizarea clientelei exclusive. Potrivit lui Luca Solca, analist la Bernstein, ”bijuteriile au devenit mai atractive inclusiv în raport cu genţile de lux, ale căror preţuri au crescut mai mult anul trecut”.

Distribuie articol:
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Copiaza linkul Print
Ad imageAd image
Publicitate
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image
- Publicitate -
Ad imageAd image

Parteneri

  • CasoTeca
  • AgroTeca
  • Pedagoteca
  • Prescu.ro

Articole similare

Economie

ANAF pregătește amenzi uriașe!

Se anunţă amenzi drastice pentru cei care încalcă o prevedere de abia intrată în vigoare. Fiscul vizează mii de români…

3 Minute
Economie

Statistică: Românii au trăiat mai prost în 2018 decât în 2017! Cheltuielile au crescut mai mult decât veniturile

Pe măsură ce au mai mulţi bani, românii cheltuiesc mai mult. Cel puţin aşa reiese din statisticile privind veniturile şi…

2 Minute
ROBOR
Economie

Indicele ROBOR, la cel mai mic nivel din ultimele 4 luni

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la…

1 Minute
Economie

Scandia Food România își extinde oferta

Scandia Food, cel mai mare producător de conserve din România, a anunţat miercuri că intră în categoria de produse congelate…

2 Minute
logo informateca logo informateca
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii
Info Utile
  • Despre InformaTeca
  • Publicitate
  • Contact
  • Termeni şi condiţii

Publicațiile


 

CasoTeca: CasoTeca | Noutati casa si gradina | Amenajari interioare si exterioare | Amenajari gradini | Informatii Utile Casa

PedagoTeca: Stiri educatie | Prescolari | Scolari | Universitar | Studii strainatate | Actualitate | Opinii

AgroTeca: AgroTeca | Noutati agricultura | Produse agricole | Utilaje agricole

InformaTeca: InformaTeca | Noutati online | Casa si Gradina | Educatie | Agricultura | Economie | Sport | Politica

Alte site-uri: PRescu.ro | MoneyBuzz.ro | CurierulNațional.ro | Goool.ro | SlatinaBuzz.ro

 

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?