Suzuki Swift este visul șoferului tipic de România, a celui care vrea cutie manuală cu orice preț pentru că așa a văzut el că se pilotează mașinile de competiție. NU e așa, dar e treaba lui ce crede.
Cert e că Suzuki Swift Hibrid cu propulsor de 1 litru și 112 CP, motor ajutat de turbină, dar și de unul electric, este visul acestui român. Visul lui hibrid, evident dacă este suficient de evoluat să vadă beneficiile unui concubinaj reușit între un motor termic și unul electric.
Cum a gândit Suzuki Swift-ul hibrid?
L-a gândit eficient, în sensul că propulsorul de 1.0 litri l-a cuplat cu o cutie manuală în 5 trepte. Nu cu 6 trepte, îți vine să întrebi… NU! Pentru că Suzuki Swift Hybrid are cinci trepte lungi și bine etajate, iar eventuala lipsă de putere a motorului pe benzină, la turații mici pentru treapta respectivă, este suplinită cu puterea motorului electric. Prin urmare, treptele lungi fac din hibrida de clasă B, o mașină redutabilă și pe autostradă, a șasea treaptă nemaifiind necesară.
Iar funcționarea celor două motoare este extrem de simplă și explicată vizual pe consola centrală a Swiftului. Motorul electric îl ajută ce cel cu combustie internă, cât timp apeși accelerația, iar în momentul în care nu mai accelerezi, devine generator și încarcă bateriile. Este un motor și un dinam în funcție de condițiile de trafic. Un fel de navă spațială, dar accesibilă buzunarelor românilor!
Modelul în două culori pe care l-am testat, ajunge pe la 15,500 de euro, dar este mai ieftin cu approximativ 2000 de euro față de alte hibride de clasă B, Toyota Yaris, de exemplu. Avantaj Suzuki Swift!
La nivel vizual, Suzuki Swift este categoric reconoșcibil ca fiind tânărul Swift, dar este mai agresiv, dar și mai atent la evoluția vizuală a modelelor Mini. Cert este că Suzuki Swift este o minisportivă extrem de stabilă, poate și datorită greutății suplimetare a patului de baterii, cu o direcție extrem de exactă, dar cu o cutie foarte indulgentă cu neatenția șoferului.
Foarte probabil, cu actuala generație de Suzuki Swift japonezii cu fabrică în Ungaria vor vinde mai multe mașini decât au vândut cu generația anterioară.
Știai că Suzuki a împlinit 10 ani de aventuri pe tărâm românesc?
Fondatorul companiei, Michio Suzuki, a pus afacerea pe picioare prin producția de războaie de țesut. Astăzi, Suzuki are unele dintre cele mai accesibile tehnologii de înaltă clasă. De la automobile și motociclete, brandul japonez a ajuns să fie recunoscut și pentru gama sa de ATV-uri și motoare de bărci.
Citește și: Weekend-ul maraton petrecut cu Suzuki Vitara S…
Suzuki e în România de 10 ani și a venit întâi cu modelul Suzuki Vitara. De la intrarea pe piața noastră și până în prezent, românii l-au cumpărat în zeci de mii de unități, astfel rămânând cel mai căutat model. Dacă simți că e cazul să-ți reînoiești mașina, află că, odată cu această aniversare, modelele noi de Suzuki Swift, Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross se vor putea achiziționa la prețuri speciale. Deci, fiți pe fază!
Articolul Suzuki Swift și hibridul cu 5 trepte manuale! apare prima dată în Casoteca.